Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

memory lane

Publicerad 2012-09-18 21:52:01 i

Står och spanar ut genom köksfönstret och tänker att det skulle ju vara ganska trevligt om en älg stod där och tittade på mig. Det står ingen älg där men jag drar mig till minnes en tidig morgon i Tanzania. 
 
Jag var iväg som färdledare på safari och kvällen innan hade vi checkat in på ett hotell vid Ngorongorokratern. Tidigt på morgonen vaknar jag av något konstigt ljud som jag inte kan leta fram i minnesbanken. Jag ligger och lyssnar en stund i mörkret och kan härleda ljudet till mitt fönster. Jag trippar ljudlöst upp och drar försiktigt bort draperiet från fönstret som går från golv till tak. Jag spanar ut i mörkret och ser några bufflar bara någon meter bort. De står och idislar och äter i lugnan ro. Det är ljudet från deras tuggande och råmande jag hört. Lite mäktigt tyckte jag. Men så hör jag ljudet ännu närmare och tittar ner. Där står en buffel precis intill mitt fönster och spanar på mig. "Ops!" tänker jag och slänger snabbt armarna över mina nakna bröst. Vilken reaktion. Jag inser fort att bufflarna inte är så brydda i om jag är naken eller ej och betraktar dem länge. Det var så hisnande att stå där med bara lite glas emellan oss.
 
Kvällen därpå tror jag att jag ska mista livet när jag hör ett lejon stryka mot tältduken. Men det är en helt annan historia.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela