Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

att alltid vara barn

Publicerad 2012-11-13 07:58:40 i

När jag var liten så hade jag en föreställning om hur vuxet det var att vara vuxen och hur tråkigt det var. Detta är nog tankar som de flesta barn tänker. Så växte jag upp och blev vuxen och insåg att det inte als var tråkigt och att man aldrig blir riktigt vuxen. Känslorna är alltid äkta och de är alltid ett barns känslor. Känslor är stora och det är de vi lever på. Vad annars skulle vi vara? En vuxen har lärt sig att kapsla in dem och kanske inte leva ut dem fullt så fysiskt som ett barn. Bra eller dåligt?
 
Vattenpölarna har torkat till krispiga, vita fläckar. Jag  hör hur det frasar under foten och jag inser att jag har styrt mina steg till isfäckarna, bara för att få höra det där ljudet. Barnet i mig styr tvångsmässigt och jag bara måste, måste få trampa. Höra hur isen spricker, känna hur isen spricker. Besvikelsen när en traktor kör sönder fläcken framför mig. Känslorna är alltid äkta och de är alltid ett barns känslor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela