Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

lite saker som gör mig arg (del 1)

Publicerad 2012-05-11 22:20:30 i Allmänt,

Jag är 14 år, det är tidig vår och jag är lycklig. Jag är KÄR! Jag har pojkvännen på besök från huvudstaden, den stora staden. Jo, jag internetdejtade i tidig ålder, vad är väl alla dagens dejtingsajter jämfört med Aftonbladets chat!

Nåväl, vi är ute och promenerar i byn tillsammans med några av mina tjejkompisar. Det kommer fram några killar som är vänner till mina tjejkompisar men det är också killar som jag valt att inte umgås med. De börjar vräka ur sig olämpligheter till min pojkvän, bara för att få igång ett bråk. Vi väljer att gå vidare men de är snabbt ikapp oss igen. De slår honom. Varför? Tja, jag vet inte riktigt men jag har hört argumenten förr. Han är invandrare, stjäl de svenska brudarna, lever på skattepengar och är kriminell. En riktig liten buse jag var tillsammans med va? Eller vänta nu...

Den här invandraren/busen började bara något år senare ta hand om sin sin yngre lillebror. Han hade även kompetensen att skaffa sig ett riktigt bra jobb och är idag en riktig karriärsmänniska. Han tjänar mer pengar i månaden än vad jag kan räkna till och betalar således en himla massa skatt. Skattepengar som kanske går till killarna som slog honom den där vackra vårdagen (vad tror ni de gör idag?). Och hans lillebror lyckades han också med att uppfostra, de flesta av er har sett honom på TV under bästa sändningstid!

Han var ingen buse då och han är ingen buse idag. Han var/är en underbart fin människa och har lite vackrare hudfärg än jag.

Min sambo (från Kamerun) brukar säga att den svarta människan söker framgång genom att försöka få sin granne att misslyckas. Den vita människan söker framgång genom att själv försöka lyckas. Jag tycker inte om när han säger så för det drar så många i smutsen, men han har en liten poäng. Det finns så många människor världen över (oavsett hudfärg) som tror att de får framgång genom att själpa andra. Lägg av, sluta med det! Sköt er själva, sök er egen framgång och lycka. Hjälp gärna andra men stjälp inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela