Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

en midsommar att minnas

Publicerad 2012-06-22 22:25:38 i Allmänt,

Jag har alltid tyckt om midsommar. Inte för att jag firat särskilt mycket eller för att det har varit en stor partyursäkt. Midsommar har alltid varit en tid då jag uppskattat allt vad naturen har att erbjuda. Jag älskar den svenska sommaren och diken fulla med vildblommor. Att få fira midsommar som barnen i Bullerbyn har varit en dröm för mig och idag gick den i uppfyllelse. Jag har inte klättrat över gärdesgårdar och jag har inte plockat blommor men jag har haft en så fin dag med min son.

Jag och Milian började dagen med en mysig liten stund i soffan. Efter frukost gick vi ut i morgonsolen för att jobba i trädgården. Vi håller på att röja bort den tusen björkarna som står på tomten och rensa jordgubbslandet på ogräs. Grannen med hund  kom och pratade med oss en stund och sedan var dags att svida om för midsommarfirande vid hembygdsgården i byn. Jag tog mig modet att köra dit och det gick så bra! Hembygdsgården bjöd på dans kring stången, korv med bröd, kaffe, bulle och ballonger. Sedan hem till trädgården igen där det blev premiärdopp för Milian i poolen, mamma fick cider och slet ogräs. Grannen bjöd över på vin och hundlek. Mamma Kattis blev snurrig i bollen och han inte med att laga middag. Det fick bli matlåda ur frysen och rabarberkräm. Därefter en myggig promenad till min farbrors stuga där vi avnjöt gott sällskap och mängder med jordgubbar, glass, grädde och maränger. Som avslutning på en underbar dag somnade Milian med armen om sin mamma och utan gnäll och gråt.

Jag är så lycklig. Jag är så tacksam.

Glad midsommar på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela