Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

ingen barnlek

Publicerad 2012-04-16 22:21:07 i Allmänt,

Första dagisdagen har passerat och som förväntat gick det bra. Milian dröjde sig kvar och hade lite svårt att slita sig från nyfunna vänner och leksaker.

En ur personalen frågade vad han tycker om och leka med. Jag blev lite ställd mot väggen där och var tvungen att tänka efter. Han tycker om att samla alla klossar i en och samma låda och sen flytta över dem till en annan låda, alternativt skaka lådan så klossarna åker ur. Det är nog mest det han gör med sina leksaker. Han tycker om att skapa "musik" med sina leksaker också.

Vi tillbringar hela dagarna tillsammans och gör det mesta ihop. Vi lagar mat, vi startar tvättmaskinen, vi hänger tvätt, vi dammsuger, vi torkar golvet. Mys och bus har vi när vi läser böcker, dansar och sitter vid datorn. Om Milian gör något på egen hand så älskar han att prova skor och ta på sig mössa och vantar. En annan favorit är att leta skräp som han kan gå och kasta, lyckan är stor när han får gå och kasta sin egen blöja. 

Trots all vår tid tillsammans kan jag få dåligt samvete (dagligen) för att jag ägnar mig för lite åt honom. Jag tänker ofta att jag ska sätta mig ner och leka och bara fokusera på min lille skatt. Jag gör det också, men inser precis som Milian att det blir tråkigt ganska fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela