Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

äntligen

Publicerad 2010-10-24 22:29:50 i Allmänt,

Nya skrivbordet har varit ihopskruvat i en vecka men jag har aldrig satt på datorn. Varför göra det när jag inte har något internet? Modemet är ju i hallen så det är bara Severins dator som har kabeln. Vi ska skaffa trådslöst men det ligger på hans bord... Men vet ni? Ikväll tänkte jag få lyssna på lite musik från Tanzania och pussla ihop lite IKEA-möbler. Så på med datorn och där fanns det minsann trådlöst nätverk! Så jag snyltar väl på någon granne men skönt är det.
Nu är det inte så mycket möbler kvar att skruva ihop. Det går lite långsamt när magen ska vara med men spjälsängen ska nog stå på plats när det är dags för bebisleverans. Ikväll blev det skötbordet. Råkade använda lite för mycket spik på ett ställe och då räckte det ju inte till ett annat... Så imorgon blir det Bauhaus och småspik.
I övrigt är jag pigg och glad! Inga krämpor mer än lite hugg då och då när jag är ute och går. Sedan har jag ju börjat få svårt att sitta längre stunder för det spänner och gör så ont i revben och lungor. Men chefen har skaffat höj- och sänkbart skrivbord åt mig för att få behålla mig längre på kontoret. Mer än en månad till blir det nog inte i alla fall. Jag längtar efter att få vara ledig och fixa och dona med det sista.
Severin klarade uppkörningen i fredags så nu är det bara teorin kvar. Det ska han väl fixa på två månader? Sedan blir det bil! Sparkontot börjar tömmas men kan väl inte vänta mig annat.
Träffade en tjej från föräldragruppen igår. Hon är så mysig! Hon är gift med en kille från Kongo så de ska också få en mixad bebis. Och idag stötte jag ihop med ett annat par ur föräldragruppen så det blev fika med dem istället för med min bok! Första bebisen har anlänt så bollen är i rullning nu. Idag såg jag de första snöflingorna så nu är vintern här. Och med vintern kommer min bebis. Jag ska bli mamma. Jag förstår inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela