Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

Trådlöst internet

Publicerad 2010-11-20 23:28:40 i Allmänt,

I förrgår köpte jag äntligen en router så vi slipper sitta på en pall i hallen för att sitta vid internet. Tyvärr fick vi inte igång skiten och jag fick den otrevligaste support jag har varit med om. Blev nervärderad och dumförklarad. Sedan ringde jag bäste Lunkan och fick i alla fall igång internet på min dator. Idag var han här för att få igång det på Sevs dator också. Det resulterade i att vi åkte och köpte en ny router och typ 7 timmars trixande. Nu har vi båda internet men ingen hemtelefon... Jaja.

Dammade av min symaskin idag och sydde en bebisfilt. Använde ett av pappas gamla utslitna lakan och sydde ihop med ett underbart, turkost tyg. Blev riktigt nöjd. Sedan började jag träna att sy rakt genom att klippa sönder gamla handdukar och sy en massa tvättlappar och kräkslängar. Nu är vi redo för diverse geggor!
Idag är min första dag som mammaledig. Eller egentligen är det ju helg och sedan tar jag ut komp och semester fram till lucia. Men jag ska inte tillbaka till jobbet i alla fall. Känns underligt men skönt, tänk att jag inte behöver stiga upp någon bestämd tid på måndag morgon!
Magen växer och nu passar inte vinterjackan längre. Så det blir till att låna av Sev när det är kallt. Bebisen bökar omkring en hel del och har fått en massa hicka. Läste att det är för att den tränar på att andas och det resulterar med fostervatten på lite fel ställe. Jobbigt när jag ska sova men mest tycker jag det verkar jobbigt för den lilla. Jag försöker dunka den lite på rumpan så det går över men det funkar inte så bra.
Tror jag måste rosta en macka och göra mig en kopp te.
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela