Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

söndagsmorgon

Publicerad 2010-08-08 11:31:02 i Allmänt,

Gårdagen var helt underbar. Fick en lång och underbar sovmorgon. Därefter så skulle jag och sambon ta en fika med Malena och Jason. Det slutade med en lunch i Kungsbyn där de typ säljer ekologiskt och närproducerat, sen blev det kaffe på Ängsö slott. Därefter åkte vi in till stan och tog en öl(alkoholfritt för mig) på The Sportsbar. Där anslöt Daniel och sist hamnade vi på Grekiska Kolgrillsbaren för en underbar middag! Vi hade inte tråkigt en enda sekund och alla var glada och pratsamma! Mer av sånt.

Som gravid mår jag superbra. Det är bara så bra! Tråkigheter rinner av mig med tanken: " Vad spelar det för roll? Jag är ju gravid!". Visst jag har haft kraftiga sammandragningar i veckan av att bara promenera lugnt, så jag har tagit bussen mellan hem och jobb i tre dagar. Imorgon ska jag testa gå igen så får vi se. Saknar mina morgonpromenader. Fast det gör absolut inte ingenting att de kommer ta hälften så lång tid efter flytten! 

Jag tycker att magen inte växer så mycket men det sparkar och har sig där inne så allting är nog okej. Igår kom det vätska från brösten! Det kom som en chock och jag fick sätta mig och andas lugnt på sängen. Jag vet inte varför, men jag antar att det var som en milstolpe eller något. Precis som när jag tittade på det blå plusset, när jag såg magen växa och nu det här! Ibland blir allting så verkligt. Och det kan ju vara skrämmande om någonting! 

Jag och sambon har köpt en soffa. Det blev en mörkgrå i tyg och med en schäslong (stavas det så?). Inte särskilt bra val med tanke på kladdiga barnhänder men den var inte så dyr, underbart skön och i alla fall mörk! Jag och läder går inte riktigt ihop så det fick bli såhär. Jag har även köpt mitt första barnplagg. Det är i absolut minsta storleke och kommer troligen inte passa men tänkte att något plagg i den storleken måste jag väl ändå ha. Det blev ett par svartvitrandiga byxor. Jag har hört om att blivande mormor också börjat shoppa. När jag åker ner för fågelmässan åjobbets vägnar så tar jag ledigt två dagar och stannar med min mamma. Då drar vi till Ullared och shoppar! Det blir säkert riktigt bra.
Har funderat på om jag kommer förlösa i tystnad... Jag skriker ofta och jämt när jag gör illa mig men när det väl är riktigt onda plötsliga smärtor skriker jag bara ljudlöst! Fast nä.... Jag kommer nog vråla!

Kommentarer

Postat av: Ingalill Juhlin

Publicerad 2010-08-10 13:23:53

Hej lilla Gumman! Du kommer att skrika...kram mamma

Postat av: kattis

Publicerad 2010-08-11 07:14:25

Hej mamma! Vad härligt att veta att du läser bloggen. Jo skrika kommer jag nog... Ända till Skåne!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela