Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

Heavy belly

Publicerad 2010-08-18 19:45:44 i Allmänt,

I måndags satt jag på bussen på väg hem och kom på att jag inte känt lilla pyret sparka på hela dagen. Inte ens en liten knorr. Annars brukar jag reagera på jobbet och sitta och fnittra lite för mig själv. Det känns nämligen som att åka kittelbacke med bilen och då är det svårt att koncentrera sig på offerter! I alla fall. När jag kom hem gjorde jag allt för att försöka få igång katungen. Jag lade mig ne och vilade, jag buffade, jag lade mig på sidan, på mage (klart bästa sättet att få protester!), drack kall, söt saft. Ja, allt. Men ingenting hände. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen bara för att bli lugnad. Jag sa: "Jag är i vecka 22+6 och har inte känt några fosterrörelser på hela dagen". De sa: "Vi ringer förlossningen, kör dit på en gång". Jag som bara ringde för att bli lite lugn... Väl nere på förlossningen lyssnade de av hjärtat med en maskin. Inga ljud. Då tog de en annan maskin och efter lite sprakande så hörde vi hjärtat på vår bebis för första gången. Det dunkade på fint och allt verkade vara i sin ordning. Men för säkerhets skull fick doktorn komma och göra ultraljud. Så kul att få se igen men det var ju inte riktigt därför vi var där... Bebisen var i alla fall i full gång och hjärtat slog rätt. Navelsträngen hade bra flöde och allt var bra. Vi har till och med en bebis s om är något större än normalt! De sa att det är så enkelt att kolla att allt är okej och är vi oroliga fler gånger så kommer vi igen. Jag kände mig som en liten hönsmamma men det var skönt att veta...


Efter påbuffningarna från "hjärtsökarmaskinen" har det lilla livet hållt igång en hel del! 




Än så länge ser den ju ganska liten ut. Men relativt kompakt och tung! Men jag är så glad att det inte gör någonting att allt börjar gå i snigelfart. Undrar mest varför alla stressar hela tiden. Chefen skickade sms här om dagen och sa att han var förvånad/imponerad (kommer inte ihåg) över min energi på jobbet. Det känns kul och jag tänker hålla full rulle så länge det bara går! Har en del semesterdagar och komptimmar som jag kan ta ut så jag slipper använda en massa föräldrapenning om det skulle behövas.

Nu ska jag sätta i mig lite mat och vila ryggen i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela