Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

Nungwi nasta

Publicerad 2009-10-23 09:34:23 i Allmänt,

Om lite mindre an tre timmar sa bar det ivag med buss till Nungwi. Inte manga vet attjag kommer sa jag ska rusa till mitt gamla jobb och halsa pa alla! Jag ska dessutom begara en valbehovlig massage av dem. Jag tror nagon nerv har kommit i klam i nacken sa det gor ont i hela brostet, axlar och huvud nar jag tar djupa andetag eller gor vissa rorelser.

I forrgar var vi pa stadsvandring och sedan akte vi ut till Prison Island. Stadsvandringen var mycket battre an tidigare ar. Tyvarr sa tyckte gasterna att han inte var sarskillt bra alls. Mamma, det ar han med de langa ogonfransarna! Pa eftermiddagen akte vi ut till Prison Island. Det regnade lite och var mulet. Men vattnet var varm och de som fick snorkla gjorde det! De stora landskoldpaddorna var hungriga som vanligt och blev matade av oss. Pa kvallen gick vi till en riktigt fin lokalagd restaurang. Den lag mitt inne bland de vittrade stenhusen och bestod av en stor traveranda i olika plan. Green garden hette restaurangen och jag rekomenderar den varmt. Tyvarr serverade de inte alkohol och jag fick en rejal kanga av mina resenarer!

Igar akte vi pa kryddtur men inte till min alskade Big Body Spice Farm. Men gasterna tyckte att guiden var riktigt bra (jag vet att han inte ar bast :)). Det borjade halla ner regn nar vi var dar sa vi var ganska leriga nar vi satte oss i bussen igen. Pa eftermiddagen akte vi till Jozani Forest for att titta pa apor, "regnskog" och mangrove trasken. Det ar riktigt harlig natur dar. Nar vi kom tillbaka till Stone Town sprang jag och de yngre i gruppen upp till Africa House for att se solnedgangen. Det var moln vid horisonten en min pina colada men farsk kokosnot var supergod! Efter drinken at jag och 9 till ur gruppen pa Archipelago. De alskade maten och sa att det var den basta hittills! De serverar inte heller alkohol sa han som gav mig kangan gick till Livingstone med sin fru, ensamma. Resten foljde med mig (inte de yngre). VAr underbart att dricka en latte efter maten igar. Me like Archipelago! Efter middagen kom Warren och Saidi (Big Body) och hamtade mig. Vi drog till en lokal bar for nagon Savanna och lite ol. Warren som korde bilen fastnade i en korrupt poliskontroll och det tog en satans tid innan vi kom ivag igen. De ville ha hans korkort vilket han inte hade med sig. Men han klarade sig undan till och med utan muta! Kom i sang vid 00.30, senaste natten hittills.

Nu ska jag ga pa en snabb shoppingrunda och sedan ga till Archipelago igen for en kaffe innan vi aker upp till Nungwi.

La Fleur, min skrutt ar nu i Kongo och funderar pa att komma hit och halsa pa mig. Tyvarr ar det svindyrt (typ 10 000 kr) eller sa kan han ta buss till gransen pa Kongo men da blir det laaaaanga och farliga timmar pa afrikanska vagar. Jobbigt. Men kanske han hinner hem till jul. Hoppas!

Miamoja: Jag kommer snart leverera paketet och korten. Men vart var det jag skulle hamta ditt paket? Jag ska forsoka knola ner nagot(n) du tycker om i vaskan pa vagen hem.

kram pa er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela