Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

Uroa - varldens ande (2 prickar pa a)

Publicerad 2009-11-02 11:06:15 i Allmänt,

Nu ar jag i Uroa. Jag kom hit sent igar for det blev lite strul men transporten. Men jag fick i alla fall tid i Stone Town for en kaka och kaffe pa Archipelago! Jag lyckades dessutom bli bjuden pa en drink pa Livingstone av en av delagarna. Jag tackade nej. Jag traffade honom pa full moon partyt i Kendwa och han borjade prata om att han var fran Holland och foredetta golfproffs, men han gav upp det livet for att leva pa Zanzibar. Han erbjod mig att komma och bo i hans hus i Matemwe och han ville aven lukta pa mitt har. Dessutom lever han i celibat sager han. Fy... acklig.

Ackliga gubbar som vill lukta pa mig, stor mig. Nagot annat som star mig ar en annan typ av ackliga gubbar. Man som kommer hit pa semester for att kopa lite knull av fattiga svarta flickor! Forra aret fick jag hora om en familj som kommit till ett hotell for att bo dar. En kille i den har familjen kom men tva lokala tjejer. Han bodde i samma rum som dem och vagrade slappa ut dem darifran. Sa dar satt de och vantade pa att han skulle bli pilsk. Nu har om dagen satt det tva man vid frukosten med en svart flicka. Kommentaren jag fick av min van var att de bara var ute efter lite kul. Hon fick i alla fall frukost... Pa full moon partyt vardet en svart tjej som stog och amade sig mot en vit man, hon typ nafsade honom i skrevet och dansade pa. Undrar hur mycket han betalade nar vallen var slut. Jag fattar inte hur man kan agna sig at sant har! Jag forstar inte hur de tanker! Hur hur ofta aker de inte sedan hem och ar trevliga familjefader, kollegor, makar? Det ar trakigt att den har sortens aktivitet finns som inkomstkalla for tjejerna... Pengar. Tvi.

Sitter och vantar pa att agaren till Tamarind ska dyka upp. Sedan bar det av till Mbweni Ruins. Ska nog ta mig ett dopp i poolen. Magen borjade knipa i gar efter maten och ar inte i toppform. Men det gar over, jag kanner igen symptomen.

Har hunnit med en promenad langs stranden. Sjalvklart kom en beach boy fram och borjade prata med mig. Inte blev jag av med honom forran jag kom tillbaka till hotellet. Har i Uroa ar allt tyst ch stilla. Forrutom havet som, nu ar pa vag in. Kvinnorna odlar sjogras och sa mycket man har jag inte sett till. Byn verkade vara helt tyst men de har i alla fall asfalterad vag. Undrar vad alla gor pa dagarna? Inte som i livliga Nungwi i alla fall. Det ligger inte manga hotell har och det ar verkligen en plats for att komma till ro. Hotellet ar litet och mysigt. Personalen ar trevlig och stadningen ar bra. Inte sa hog standard men det uppvags av mysigheten och poolen som ar riktigt fin! Stranden ar milslang. Paverkas av tidvattnet en hel del men det ar bara en del av naturen. Arifran kan man se over till Michamvi.

Kramar pa er!

Kommentarer

Postat av: mia

Publicerad 2009-11-03 09:15:33

näe men FY FAN så arg man blir!! jag såg (faktiskt lite mot min förvåning) inget sånt på zanzi?! men däremot uppe i Mwanza. Det är riktigt, riktigt hemskt att pengar har sån otrolig makt ja...usch!

Och inte för att vara sån, men sen är det "fantastiskt" också hur de flesta män oavsett ålder och hur de ser ut, tror att man skulle vilja ha dom?!? Har aldrig riktigt förstått det och kommer väl förmodligen heller aldrig riktigt förstå det. Näe fy...



Ät en mango åt mig, jag försöker mig på att köpa mangosar här, men som jag vet sedan innan så smakar dom verkligen ingenting, men jag keep on trying iallafall, maybe one day ;)

Ta hand om dig vännen!

Postat av: Frickan

Publicerad 2009-11-04 14:43:44

BLÄ för såna där äckliga gubbar som bara vill en sak!



Låter ju fantastiskt mysigt med det där lugnet i Uroa. Se till att slappna av nu gumman! KRAM

Postat av: Astrid

Publicerad 2009-11-06 19:40:32

Hejsan!

Hittade din blogg då jag är påväg till Tanzania och Zanzibar med min pojkvän i december! Hur länge är du där? Vore kul att mötas upp! Kanske har du en massa bra tips.

Hör gärna av dig



Tjingeling

/Astrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela