Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

rökigt värre

Publicerad 2009-03-01 11:57:54 i Allmänt,

Tittade på det där programet om kvinnor som lever med olika stammar under en månads tid. På programet igår fick man se hur kvinnor rökte sig för att bli rena under sin menstruation. Undrar om det funkar, de satt under en filt med en massa glödande bark. Kan ju vara ganska smidigt när det dröjer månader mellan duscharna.

Och så var det ju lillebror som har börjat röka. Vilken liten skit. Jag blir så arg. Vet han inte att det är ute att röka? Fan, varför ska han försöka vara så cool för, helt rubbat ocoolt. Är det så att vara tonåring eller? Få se nu.... jag färgade håret rosa, tog på mig trasiga kläder.... Hmmm men nej. Det var först på gymnasiet, det räknas inte!

Men jag fick i alla fall en god nyhet igår. Miamoja kommer hem. Och med sig har hon något alldeles fantastiskt! Eller lite senare kanske. Grattis gumman! Ska bli så fantastiskt kul att se dig. JAg är bara så arg på dig för att du faktiskt kan swahili. Och jag suger på att lära mig.

Fick en underlig flaska vin igår. Det står "Samles without commersial use" på den. Sedan en massa grekiska bokstäver på en sån där vit klisterlapp som man kan i vilken bokhandel som helst. Måste delas med ex-sambon. Något sånthär kan jag ju inte låta honom missa!

Gårkvällen var inte så bra. Jag var supertrött vilket jag blir av mitt lrdagsjobb. Ögonen vara snurrade omkring och jag somnade om och om igen. Jag vill inte att både fredagskvällen och lördagskvällen ska gå till spillo. Men vad ska jag göra? Och sen när jag väl gick och lade mig blev jag nästan rädd för att somna för jag ville inte tillbaka till det där andra livet som jag lever på natten. JAg är förövrigt helt övertygad nu om att jag lever två liv. Det är nog jobbigt att leva ett. So please....

Sitter och väntar på att frickan ska sluta se på wasa-loppet, sedan blir det söndagstradition. Fika.

Ett stort grattis till Miamoja alltså!
En stor kram till min underbara mamma som inte har det så lätt.
Och ett stort förlåt till tiger för en tjurig Kat.


Kommentarer

Postat av: Frickan

Publicerad 2009-03-01 20:14:10

Tack för en mysig dubbelfika!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela