Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

tandkrämsfluff och chokladbollar

Publicerad 2009-06-14 21:44:11 i Allmänt,

Igår, lördag, var jag för en gångs skull i tid till jobbet. Jag skulle bara borsta tänderna och knyta skorna. Då jag försökte göra detta samtidigt resulterade det i tandkräm i halsen. Jag började hosta frenetiskt och för att inte få det på golvet höll jag handen för munnen. Följderna blev att jag hostade upp fluffet i ögat och i håret. Vadå i tid till jobbet? Ögat rann, håret var blått och sminkningen såg snarare ut som sminket morgonen efter en natt ute på krogen. Så istället fick jag stressa till jobbet som vanligt. Jag tröstade mig dock med en chokladbit, som alltid på chokladjobbet.

Idag, söndag, har varit en underbar dag. Den började utan väckarklocka och när jag vaknade si så där lite för sent såg jag på lite film och åt frukost i lugnan ro. Kring 2-tiden bjöd jag Emma och Brasse-daniel med tjej på våfflor. Smeten gjorde jag själv, sylten kokade jag själv och grädden vispade jag själv! Efter några timmar var det bara jag och Brasse-daniel kvar men det gjorde inget. För strax därpå dög ex-sambon upp. Vi gjorde chokladbollar och såg på film. De har precis gett sig av. Anders tog min bärbara dator med sig för den är sjuk.

Nu, klockan 21.45, ska jag äta middag. Det blir ett stekt ägg (suget satte in) och sedan tomatsoppa med vitlöks creme fraishe, timjan och fetaost! Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela