Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

Sommarsköna Norrbotten

Publicerad 2009-06-06 19:12:34 i Allmänt,

Ibland undrar jag när jag blev för gammal. När jag blev vuxen. Förr om åren brukade det alltid ligga en present på min säng när jag kom till pappa. Igår låg det ingen present på sängen, det har det inte gjort på flera år. Inte för att jag saknar presenterna men jag kan inte komma ihåg när det slutade. Till och med när jag blev "vuxen" ,en si sådär 12 år och inte tyckte om leksaker längre, som kom pappa alltid på något att överraska med. Jag är vuxen nu. Trist...

Norbotten är i alla fall skönt att vara i. Det är som att åka på retreat. Jag önskar så att jag hade ro att vara här lääääänge. Men ett tag utan vänner gör att jag får lite panik. Jag vill ju dela att det här vackra. Det porlande vattnet, de dansande träden och det eviga ljuset. Jag vill ta en kvällspromenad i solen och vifta bort myggor tillsammans med någon. Jag vill dela pappas pankakor med någon.

Det finns ett fint litet torp nästgårds som är till salu. Jag kanske borde ta och köpa det. Då har jag i alla fall familjen Thingvall i närheten.

Idag har vi varit i Boden, pappas barndomsstad. Det blev nostalgiska historier och besök hos hans moster.  Trots att jag hör dessa historier varje gång vi kommer dit så tröttnar jag aldrig.  Vi åkte och planterade blommor på farmor och farfars grav och sen blev det pizza på en kinakrog. Efter det sockerkaka och en kopp (ja, en kopp!) kaffe hos moster. Jag fick se bilder på pappa när han var liten, en riktog liten knubbis. Och inte kunde jag se några likheter med hans dotter inte (kanske knubbigheten då :P).

Nu sitter jag på min sköna lilla säng och gör mitt första blogginlägg på evigheter. Jag undrar när jag blev för lat för bloggen.

Jag undrar.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-08 21:10:06

Nej, du har inte blivit för lat!! Jag gillar ju din blogg... Puss å Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela