Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

Ja, det blir mamma

Publicerad 2009-06-17 22:19:02 i Allmänt,

Idag har det hunnits med att jobba massor, träffa gamla kollegor, äta en glass och så har vi haft pool party på jobbet. Det blev grillat, massa sallader och annat gott. Men nu är jag tillbaka hemma och klockan är bara runt 22. Jag är pigg som en mört och ska sätta mig i soffan och läsa en bok. Den handlar om barnsoldater men verkar bra.

Bokade tågbiljett till mamma idag 1700 riksdaler får jag punga ut med för att få träffa lilla mamma i dagarna 2.5. Det är det värt. Från och med nu fram tills årsskiftet blir det nämligen 6 dagars arbetsvecka så det blir inga ledigheter här inte. Tja... Förutom safarin då. Fast det är ju jobb det också.

Just det ja. På pool partyt kom vi in på kvinnor och män (så klart) och hur byggnadens stämning har förändrats sen det kom in företag med kvinnor i lokalerna (Vi är 3 företag som delar hus). Gubbarna sa att det är stor skillnad på att jobba med svettiga karlar och fina kvinnor. Jag sa att jag har då både jobbat i hemtjänsten med skvallrande käringar och på driften med skitiga karlar, och jargongen den är helt olika! Vad föredrar jag då? Driften så klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela