Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

bubbel i glas

Publicerad 2009-07-27 18:14:46 i Allmänt,

Nu kastar jag mig på bloggen efter att precis ha kommit hem. Såg något så roligt här ute på gården. På Zanzibar klättrar de afrikanska små barnen i kokospalmer, här på Pettersberg klättrar de i lyktstolpar! Jag förstår inte hur det går till! En undran... Tänker ens svenska barn på att det går att klättra i något som inte har fotfäste av något slag?

Fredagen var dundermysig. Jag och frickan började med mat på Cornetto. Det blev sallad som vanligt. Och som vanligt så hade den krympt sedan sist vi var där. Trist. Men gott! Sedan gick vi vidare till Bill och Bob för en alkoholhaltig dryck. När det blev för rökigt där gick vi vidare till Å för mer alkoholhaltig dryck, den här gången i sällskap av Brasse-Daniel. Sedan tog vi oss till Cirkus för mer alkohol innan jag och Frickan drog vidare till Blue Moon. Blue Moon var lugnare än vanligt så vi satte oss ner i en soffa och relaxade. Då kom en kille fram till oss och sa till Frickan: "Alltså ursäkta, men din väninna där inne i hörnet hon var så himla söt så jag bara måste bjuda henne på lite bubbel".  Eller typ så sa han i alla fall. Så fick jag bubbel på glas och komplimanger i överflöd. Det har aldrig hänt mig förrut! Och charmigt var det (läs:han). Men nej tack. 

Efter Blue Moon gick jag hem själv och en kille försökte plocka upp mig i sin bil. Det var ganska otäckt så jag ringde till La Fleur för  sällskap på mobilen.

Lördagen tillbringades på namngivningscermoni. Ytterst god tårta och ytters gosigt barn!


Söndag... hmmm... fika med Brasse-Daniel och lite shopping. Nu har jag och hans sambo lika dana trosor med robotar på!

Måndag. Jobb. Huvudvärk. Nya linser (hoppas huvudvärken försvinner). Nu kaffe och en liten söt sak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela