Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

Underbart slut, fantastisk början!

Publicerad 2009-01-01 18:50:04 i Allmänt,

Klockan 17.10 igår satte jag och Julia oss på bussen till Ängelholm. Där blev vi upplockade i lyxbil och färdades till underbara Joi's place. Vi var 9 glada människor som avnjöt en tre rätter, dansade twist och spelade twister. Någon timme före tolv-slaget blev vi bara en fantastisk fyra kvar. Vi hade otroligt roligt och när raketerna gjorde oss sällskap på bakgården blev det dags för plåtning i bara festblåsorna. Kallt! Men kul. Efter det blev det Wii för hela slanten. Det var första gången för mig men jag spöade Joi i bowling. Däremot åkte jag på spö i boxning och snacka om att jag har träningsvärk idag! Det var utan att överdriva den absolut bästa nyårsafton jag haft. Thank you Joi for bringing joy to my life.

DAgens upplevelser fortsatte i samma lyckliga spår och vi hade en trevlig morgon hos Joi. Sedan tog vi tåget till Helsingborg och träffade två helt otroliga familjer som jag träffade på Zanzibar. 5 barn och 4 vuxna skrek Katariiiiina från Kärnan och vevade med armarna så man kunde se det ända till Danmark. Kan ett nytt år börja lyckligare? Blir nog årets varmaste minne och att jag fick ett underbart sms minuterna innan gjorde det hela inte sämre.

Livet kanske inte är så pjåkigt i alla fall. Men att inte förglömma: När jag berättade för min vän La Fleur att jag var både workless och homeless sa han att jag helt enkelt bara var useless. Fast det var ju 2008 han sa det! Nu är det ju nya tider.

Kommentarer

Postat av: josie

Publicerad 2009-01-04 12:23:06

I aim to please :) <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela