Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

Oajajajaj

Publicerad 2009-01-06 11:10:17 i Allmänt,

Vaknade upp med en konstig hals, torr mun och ett fruktansvärt dunka dunka i mitt lilla huvud. Hoppas det beror på att jag sovit konstigt eller för varmt och inte på en ny förkylning. Huvudvärken gjorde att den utlovade brunchen på stan nog blir till en riktig lunch istället, var bara tvungen att få något i mig!

Saras sambo snarkar på loftet. Frickan själv går omkring och svettas. Jag sitter i soffan med en dator och en kopp te. Teet dricker jag ur en av Frickans nya muggar. Det är en bad morning- mugg med en arg liten filur som skriker "You'd better leave me alone!" Det innebär att Frickan får den sockersöta muggen för goda morgnar.

Idag blir det förhoppningsvis titt på lägenhet om hyresgästen är av med sin dunderförkylning. Jag har fått erbjudande om en lägenhet i gettot som ska vara ledig från första februari. Men den förkylda hyresgästen har redan flyttat ut och städat så jag hoppas på att få flytta in imorgon. Det skulle vara grejt. Hoppas bara jag har någon som vill hjälpa till att köra mina saker... Några vänner borde jag väl ha!? Eller?

Idag är det Mo's födelsedag. Jag vågar inte ringa än... Men jag ska. Får inte glömma! Ja, just det. Jag var ju i Stockholm i lördags. Det var kul. Faktiskt. Träffade en tjej ur min safarigrupp som skulle ha tyg och tavlor från mig. Hon bjöd på lunch på centralen och strålade med ett smittande skratt, som vanligt! Sedan blev det dags för Mo att ledsaga mig till ett fik i stora staden. Han var lite smågrinig innan han fick i sig lite mat, men sen blev även han en strålande sol! Vi åkte hem till honom i gettot och jag kände igen mig. Innan vi kom dit berättade jag för honom hur hans lägenhet såg ut, han blev mäkta imponerad.  Efter lite slötittande på någon lök på tv åkte vi till Chakula, en restaurang med swahili-mat. Det var sååå gott och mysigt. Servitrisen var söt och hade jättemysigt hår så jag sa till Mo att jag ville känna på det. Så när hon kom nästa gång sa han: "Ursäkta men hon vill känna på ditt hår", och där satt Mo med en tomat som sällskapsdam. Tjoho, det var roligt. Och vi fick känna båda två!

Igår ringde jag en massa viktiga samtal på morgonen och sen gick jag till stan bara för att bli varse om att Arbetsförmedlingen hade stängt. Det blev lunch med fotografen på Waynes, en äcklig lasagne och två supergoda latte. På kvällen satt jag och tittade på Ika i rutan när telefonen plötsligt ringde. Det var Tiger som stog utanför dörren. Oväntat men trevligt. Jag petade i honom lite mat och sedan när han skulle åka hem så gjorde jag honom sällskap på den45 minuter långa bussresan.... Det var ju bara det att jag fick 45 minuter bussresa till! Ensam.

Det var det det. Puss och kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela