Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

update

Publicerad 2009-02-21 22:07:40 i Allmänt,

Jao. Vart är jag? Vad gör jag? Hur mår jag? Har jag någon pojkvän? Hur många kaffe dricker jag per vecka? Har jag börjat träna? Frågorna är många va?

Just nu befinner jag mig i Enköping och surfrar på lånat internet. Blev bjuden på afrikanska middag. Sa till om att jag var vegetarian så köttet hamnade vid sidan av såsen, vilket jag vet är en riktigt stooor uppoffring för dem. Men sen kände jag att det var köttbuljong i maten. Men jag hade inte mage att säga något. Så jag vet att jag kommer ha mage så det räcker och blir över imorgon istället! Fick nyss en varm vetepåse lagd på mina axlar. Så skönt. Var på massage på jobbet igår (Chefens fru är massör och det ingår en massage i månaden typ). Hon kämpade på med mina arga muskler och de bara hoppade tillbaka. På slutet sa hon att jag måste komma tillbaka på måndag för mina muskler måste vi få bukt med. Illa.

Jobbet är så fantastiskt roligt. Nu blir det dock lite mindre säljande för min del eftersom min kollega är tillbaka från Afrika och n vill hon sälja resor. Men chefen sa lite blygt i fredags att han trivs med mig. Och på måndag får jag förhoppningsvis eget skrivbord! Det är bra det för det ser ut som jag blir kvar ett tag. Varför? Mest för att jag älskar det. Men det finns andra skäl också (se nedan). Jobbigt bara att min käre far förstår hur kul jag har på jobbet men säger att jag måste tänka på framtiden. Och min kära mor säger att jag ska åka iväg, komma hem och ta vik, åka iväg igen och så vidare.

Var på arbetsintervju som informatör på en gymnasieskola för ett tag sedan. I går fick jag besked att jag inte gått vidare på grund av min obefintliga erfarenhet. Men de sa att jag var en frisk fläkt och att det var väldigt trevligt att träffa mig. Det var kul att höra. Hela beskedet var faktiskt kul att höra.

Jag har fortfarande inget internet hemma. Bredband2 suger ap... Så därför blir det inte mycket till jobbsökande. Skönt det också. :P Men jag saknar alla mina vänner på msn. På tal om vänner. Käraste Joi har åkt tillbaka till USA. Trist... Men så glad för hennes skull. OCh har precis kommit i kontakt med gamla bästisen från mellan/högstadiet. Hon är fortfarande tillsammans med samma karl. Helt otroligt! Men det förvånar mig faktiskt inte, den tjejen vet vad hon vill.

Ja, nu vet ni vart jag är, vad jag gör och hur jag mår. Jag har ingen pojkvän men kramas ibland. Jag dricker typ 3 glas kaffe per dag vilket blir.... 21 glas i veckan. Jag tränar inte men har börjat gå 40 minuter till jobbet varje dag. Fortfarande många frågor?

En sak till. Kollegan som kom hem från Afrika hade med sig en söt kanga och 2 stoney tangawizi, världens godaste ingefärs-läsk och en savanna, världens godaste sider. Nu ligger drycken på kylning och jag sparar till ett speciellt tillfälle. Frickan? Vill du göra mig sällskap?

Hej världen. Just nu SEV 0-0 ATL och en avtuppad.

Kommentarer

Postat av: evis

Publicerad 2009-02-23 13:22:58

Hej lilla stumpan! Klart du ska jobba kvar om det är det du känner för! Det låter ju som att du har ett toppenjobb :) Kom ihåg att du är du och varken din mamma eller pappa! Kraaam! :)

Postat av: Frickan

Publicerad 2009-02-23 16:25:31

Klart jag vill! Den där Savanna-cidern låter lite spännande! :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela