Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

Slut pa fastan

Publicerad 2008-10-01 12:34:32 i Allmänt,

Idag verkar alla glada! Det kanns konstigt att kunna sitta och ata pa kontoret utan att skammas. Ingen kan langre kalla mig for kobe (skoldpadda), vilket de gjorde innan. Tydligen ar man en skoldpadda om man ater pa dagen. Andra smeknamn jag har ar Kath, Kat, Katie, Mototo (barn) och Caramello. Mtoto och Caramello ar nog vanligast faktiskt!

Jag ar nu mer nastan skolos (shoe less)  vilket jag inte vet om jag skrivit tidigare. Forhoppningsvis kan jag aka med en av vara drivers till Stone Town pa fredag. Da ska jag traffa en kille fran en resebyra ocksa. Jag tror han stoter pa mig... Han ar i alla fall otroligt trevlig pa telefon. Elmina bor med honom i Stone Town och sager att han ar ung och snygg. Ptja... Ah, jag orkar inte med sant dar men kan vara kul att traffa nagon som man pratar och mailar med varje dag.

Pa grund av slutet pa Ramadan sa ar Yussuf ledig tva dagar i strack. Det innebar att jag som jobbar med bokningarna far jobba dubbla skift. Igar borjade jag kl. 7 slutade 12. Borjade 17 och slutade 22.30. Idag borjade jag 9 och har inte slutat an. Vet inte riktigt nar jag ska ta paus. Lite trist men kanns ganska bra att vara sa pass viktigt att jag maste jobba extra nar Yussuf ar borta!

Idag fick jag mina e-tickets for safarin. Jag aker har ifran den 15:e och kommer tillbaka den 25:e. Snacka om att jag ska duscha varmt, lasa i sangen och ata annan mat. Ahhh, jag ser fram emot det. Men lite nervost lar det nog bli...

Jennie-vannen, valkommen hit och grattis till karleken. Inte nyfunnen men battre anda.

Frickanflickan, du skriver daaaaaliga lappar om boende, inte en enda har mailat. Tycker om dig anda. Sag foresten att de sokte en grafisk designer har till ett schysst manadsmagazin.

Driften, hur gar det med rekryteringen?

Leonel, I'm starting to get the african feet now.

Mamma och pappa, jag saknar er och kan inte bestamma mig for vem jag ska halsa pa forst.

Asch... Undrar om jag ska ta ledigt nu och lagga mig i solen en stund... Maste ju bli brun innan jag kommer hem.

Kommentarer

Postat av: Ingrid

Publicerad 2008-10-02 07:39:04

Hej tjejen! Här är det regningt och småruggigt, du vet så där så man skulle vilja ligga under en filt med en bra bok - men icke, plikten kallar!! Idag kommer tjänsten ut på "lediga tjänster, internt" så får vi se hur stort intresse det finns att jobba här hos oss. Låt det stanna vid "att ha någon att prata och maila med", du kommer väl ihåg vad jag sa om att bo i hydda med svärmor!!! Ha det bra och var rädd om dig. Kram från Ingrid

Postat av: Frickan

Publicerad 2008-10-02 07:58:34

Problemet är att någon tar ner mina lappar... Nu ska jag åka med 8.35.tåget till E-tuna. Flashbacks.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela