Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

day off

Publicerad 2008-10-05 16:21:55 i Allmänt,

Igar var min lediga dag. Det firade jag med att ta in pa ett guesthouse pa stranden. Jag pungade ut med $ 45 bara for att fa komma bort fran hotellet och for att fa mig en varm dusch. Ahhh, det var sa underbart att kunna halla i duschandtaget och skolja av kroppen ordentligt. Jag stog i duschen i evigheter och det ar inte utan att skammas. Dar star jag och slosar pa vatten. Men skont var det...

Idag... Vill inte vara pa jobbet. Vill vara leeeeeedig. Borjar kannas nu att jag bara ar ledig en dag i veckan. Vad kan man gora pa en dag liksom? Var pa vag till Stone Town igar men ville verkligen inte spendera min lediga dag pa att trotta ut mig helt!

Ah, det hande en rolig sak idag. Jag traffade en man (gubbe) som jag borjade prata med, bara for att vara trevlig. Man ska ju vara det mot turister. Naval, vi pratade pa och han var fran England och sjalvklart kom vi in pa vadret. Vi kom ocksa in pa min underbara, alskade lillebror som ar besatt av england. Han skrattade gott nar jag berattade om lillebrors historier. Han bjod med mig pa en delfintur men jag tackade artigt nej (halla liksom!). Naval, efter ett tag kom han tillbaka och forsokte att overtyga mig igen om att folja med. Jag sa att jag var orolig att inte komma till jobbet i tid, da sa han att det gick att fixa. Da sa jag att jag blir sjosjuk. Da gav han mig en lapp med namn och mailadress och telefonnummer (lappen var skriven redan innan han kom tillbaka). Han sa att om jag vill komma till England var jag hemskt valkommern att bo hos honom med argumenten att det var billigt och han kunde visa mig runt. Thiiiii. Nej tack. Jag anvander lappen som bokmarke.

At lunch med en svensk tjej idag som ar har for lite forskning av typ alger eller nat, samt karlek. Det var trevligt. En tysk tjej var ocksa med sa vi pratade engelska. Jag skulle precis borja beratta om mannen nar jag insag att han satt vid ett bord intill. Tur att jag ar kand for att prata tyst!

Snart, snart, snart aker jag pa safari!

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2008-10-06 21:40:15

Jag sitter för tillfället i soffan hemma och läser dina inlägg, lika roligt och intressant att läsa som tidigare. Det verkar inte gå någon nöd på dig och på bilderna ser du ut att må jättebra. Vad gäller rekryteringen så har Ingrid fått några samtal från intresserade, ansökningstiden går ut den 15 okt. Jag hoppas vi hittar någon som passar in i vårt gäng, precis som du gjorde. Annars rullar det på som vanligt här på driften, full fart, jag får hjälp av Rita och Lena mellan varven.



Ha det bra och njut av tillvaron,hälsar Christina

Roger och Kent bad mig hälsa till dig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela