Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

aojaojaoj

Publicerad 2008-10-07 19:13:00 i Allmänt,

Igar sa fick jag stressa hem fran byn for att hinna till jobbet. jag tog den svalaste vagen, vilket ar via stranden. En ung kille kom fram till mig och forsokte salja in akvariet. Jag forsokte forklara for honom att jag kan ga in dar gratis men han fattade inte. Stressad som jag var och besvarad som jag var trampade jag pa nagot taggigt. Jag han inte titta vad det var sa jag gick bara vidare. Idag hade jag lite ont och det kommer ut vatska ur halen (the holes) i foten. Det skulle tydligen kureras med saven fran papayaskal. Interesting! Imorgon bitti ska jag tydligen kunna klamma pa halen sa att all vatska kommer ut.

Nar jag slutat jobbet igar och kom in pa rummet sa mottes jag av det varsta jag kunde tanka mig. En gigantisk spindel. Storre an en snusdosa. Jag fick ge mig ut pa jakt och vandades kraftigt for att smacka ihjal den. Guuud det hordes pa vaggen nar han sprang! Men jag attackerade gang pa gang och till slut fick han somna in med en small!

Idag, bara lasa bok och jobba. Jobbet ar tungt. Det tar sa hart pa axlarna sa jag vet inte vart jag ska ta vagen! Vad ska jag gora i framtiden?

vadret pa Zanzibar ar underbart for de som jobbar. Vaxlande molnighet och ganska heviga regnskurar. Sol ibland och varmt och skont hela tiden men inte for hett.

Tack alla underbara som skriver kommentarer till mig. Kul att du Christina till och med tar dig tid att lasa om mig pa din fritid.

Kommentarer

Postat av: Frickan

Publicerad 2008-10-08 08:17:40

Skulle vilja se dig in action när du slår ihjäl den där spindeln! Trodde jag inte om dig ;o). Har lite dåligt samvete för att jag inte ringt dig på länge gumman... Kommer något annat emellan hela tiden. Ikväll blir det hårfärgning hos Emma, men imorn kväll, jar du tid för en pratstund då? När åker du på safari? Puuuussssssssssss!

Postat av: Jennie-vännen

Publicerad 2008-10-08 16:46:49

Kan man verkligen döda så stora spindlar? Du är modig du!

Postat av: Postis Uffe

Publicerad 2008-10-12 10:30:59

Hejsan

Ja visst är det modigt av dig att döda så stora spindlar.

Läser om dina äventyr så här på Söndagförmiddag.

Det med din axel låter inte bra.

Ha det bra.

Hälsningar den långe postmannen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela