Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

lediga dagar

Publicerad 2008-11-02 15:10:24 i Allmänt,

Igar var lediga dagen. Den spenderade jag i Stonetown med Mohammed och co. Pa vagen dit sa akte vi till nagra ruiner dar det aven fanns en sotvattensgrotta. Mohammed klattrade ner i grottan for att drick och tvatta av sig eftersom han hade badat i havet precis innan vi akte. I Stonetown storshoppade jag jarnet! Jag kan inte saga vad jag kopte eftersom mycket ar presenter. Men det blev ett stooooort hal i fickan (har ju ingen planbok). Gud vad kul det var att bara plocka och saga det vill jag ha, det vill jag ha och sa dealade nagon annan om priset. Jag kopte tva par handgjorda sandaler for $15. De gjorde dem speciellt at mig.

Idag ar jag tillbaka pa jobbet. Min grupp ar helt borta och en massa andra svenskar ocksa. Vet ni, jag blir sa satans forbannad ibland. Imorse var det en grupp svenskar och fragade Elmina om de kunde fa bestalla a la carte istallet for buffe' ikvall. Hon sa att hon skulle prata med koket. Sedan sa kommer de till receptionen och fragar specifikt efter mig. De berattar att de pratat med min kollega om det har och undrar om det ar ok. Jag fragade vem de pratat med och de pekade pa Elmina som stog rakt framfor dem. Varfor i hela fridens namn fragade de inte henne eftersom det ar henne de pratat med tidigare? Rasism, I'm telling ya!

En annan sak som gor mig rasande men samtidigt lite smikckrad ar att jag vid flera tillfallen fatt komplimganger och att folk gillar mig for att jag gar sa bra ihop med dem, for att jag behandlar dem sa bra. Men vad sjutton? Sadana komplimanger borde inte behova existera. Jag ar vit. De flesta runt om kring mig ar svarta. Tva farger men manniskor allihop...

Anyhow. Snart kommer Mia hit, tjejen som hittat mig via min blogg. Ska bli spannande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela