Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

Grått och vackert

Publicerad 2008-11-24 12:43:56 i Allmänt,

Jag gillar faktiskt att vara på semester i Sverige. Ja, för jag ser verkligen på det som semester. Jag har lite hatkärlek till Zanzibar nu. Ena stunden kan jag inte bärga mig tills jag åker tillbaka och andra stunden så tänker jag på hur fruktansvärt utmattande det är att vara där. För man blir sliten.  Men jag älskar...

Thihi, nu återstår den stora frågan om jag ska fortsätta med den här bloggen eller sätta punkt här. Det är okej att folk läser om mitt liv när jag befinner mig på en annan kontinent. Men vill jag att alla ska läsa om vad som händer nu? Ja, varför inte.... Igår köpte jag en dagbok för jag insåg att det händer så mycket i mitt liv som jag inte vill dela med andra. Men samtidigt är jag ju så van vid att skriva på bloggen. Jag får nog fortsätta skriva ändå.

I fredags var jag ute på krogen, Blue moon, med Frickanflickan. Det var väldans roligt och vi dansade järnet. Det var konstigt att stå på ett hårt golv och dansa men när jag väl fick in gunget igen så gick det superbra. Vi gick hem ganska tidigt för jag Frickan skulle till Stockholm och jag skulle klippa mig tidigt på lördagen. Klippte mig gjorde jag, det blev nog ännu mer likt mamma nu... I alla fall till färgen. Men jag har som vant mig vid att vara dotter till min mor.

I lördags kom ex-sambon på middag. Jag skulle bjuda på en pastarätt men insåg till min förtvivlan att jag hade glömt köpa pastan! Det blev en falafelrulle tan falafel med ost, på Hemdalsgrillen istället. DET var gott. Igår så fikade jag med Zanzibar-Thomas. Det är så skönt att umgås med honom för då känner jag mig inte så knäpp. Han är alltid snäppet värre!

Idag är det stora skärpningsdagen. Jag måste fixa en massa intyg för att få a-kassa, betala räkningar, maila viktiga människor, skicka brev, låna böcker, plugga swahili. Lite allt möjligt. Men jag har redan slöat till det. Somnade en stund på soffan. Det är så lätt att sova!

Kommentarer

Postat av: Tanja

Publicerad 2008-11-24 16:45:01

Hej, googlade på zanzibar och kom in på din blogg. Ska åka dit i februari och tänkte om du kan ge lite tips och sånt om boendet och safari osv till min mail.

[email protected]

mvh, Tanja

Postat av: Frickan

Publicerad 2008-11-24 18:00:30

Apselut!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-11-24 18:05:28

Fin blogg! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela