Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

dagarna ar raknade

Publicerad 2008-11-09 14:51:16 i Allmänt,

Igar var lediga dagen. Sista riktiga ledigheten fran jobbet. Jag tillbringade tva natter pa hotell pa stranden. jag och Mia har badat som aldrig forr och jag var rod som en tomat igar. Idag har det mesta lagt sig. Hade tankt bada idag ocksa men tiden rackte inte till. Har sprungit fran ena skraddaren till den andra till internetcafe' till skomakare. Sa mycket att fixa. Ska bli kul att komma hem med alla saker. Nu ar jag dock inne i ett stadie dar jag kanner att jag inte ar redo att aka hem. Ar jag du eller, hur kan jag vilja aka? Jag maste ju vara knapp! Men aker gor jag.

Pa tisdag blir det avskedsparty och jag fick precis reda pa att chefen lamnat pengar sa att vi alla ska fa nogot at dricka. Jag ar forvanad och oerhort glad over det! Pa onsdag blir det sista arbetsdagen och sedan tar jag mitt pick och pack och aker till Dar. Dar ska jag ga pa second hand marknad och kopa klader for 6:- styck. Can't wait.  Ska vara i Dar i 3 natter om allt gar som det ska och sedan aker jag hem. Hem till Sverige. Usch jag vill inte. Jo jag vill.

James var nya food and beverage manager fran London visade mig precis nagot urmysigt. Vi har en katt som springer omkring har pa omradet och hon har varit valdigt tjock. Men nar jag kom tillbaka fran safarin eller nagra dagar efter var hon plotsligt mager som en speta. Babisar. I alla fall sa har jag hort att om de hittar ungarna ska de ha ihjal dem. Men mamman, Julia, har burit in dem i James sovrum genom hans fonster. Det ar tre stycken ursota vita dunbollar med lite flackar har och dar. han ar lyrisk. Jag foreslog att han skulle ta dem till Jutta, en tysk kvinna som driver workshop i Nungwi. Hon alskar katter! Och hennes workshop alskar jag! Hon lar kvinnor i byn hur man lagar mat och bakar. Sa hon har som ett litet cafe' som jag varit pa bade idag och igar. Guuuuud sa gott. Sesampita fylld med gronsaker och varsta basta dressingen, kokoskaka, browni och cappuchino. Igar kopte jag fylld pita, stor kaka, farskpressad juice, cappuchino. Det kostade mig mindre an 60:-. Pa restaurangerna far man ingenting under 70:- for acklig mat. Mums. Nu kan jag stanna har.

Kanske dags att jobba?

Tack mamma for underbart skratt. Du borde borja skriva kaserier om dina barn (inte mig alltsa :) ) Jag kom faktiskt ihag pappa av mig sjalv. Har till och med skickat paket. Och ringt.

Vet ni? Har jag sagt. Mia hade med sig typ flera kilo Karamellkungen at mig.. Varsta sot ar hon. Och enofemtio lang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela