Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

sista sprutorna

Publicerad 2008-07-16 07:47:51 i Allmänt,

Igår fick jag mina två sista sprutor. Nu har jag tagit totalt sju sprutor sen jag skulle åka till Afrika sist. När jag var på vaccinationskliniken kom det dit en kille med en massa vakter runt omkring sig och handbojor runt handlederna. Han hade huvudet sådär nedböjt som fångar har på film när de färdas offentligt. Han såg ganska snäll ut och jag tyckte lite synd om honom. Insåg att jag aldrig sett någon med handbojor förut.

Började dessutom packa lite igår. Jag kanske är tidigt ute men det är bättre det än att stressa som sjutton sen. Föresten kommer lillasyster på besök sista helgen i juli och då vill jag ju inte hålla på och packa. Gjorde min adressändring igår också. Snart bor jag hos frickan. Hur kul är inte det, 3 personer på 24 kvadratmeter. Fast, det är klart, det är ju bara min post som kommer dit!

I helgen bär det av till Stockholm med bäste fotografen. Då ska jag shoppa lite mer kläder på slutrean och så ska jag köpa mig en ny resväska. Är det föresten någon som vet vad jag ska köpa för kikare och är det någon som har en gammal kikare till salu?

Väntar spännt på mail från Julia. Hon skickade ett kort mail till mig där hon skrev att hon snart skulle skicka mig ett långt mail som hon skrivit under hela helgen. Väntade helga dagen igår men inget mail. Åh, det är så kul att läsa om mitt Afrika!

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2008-07-17 07:38:55

Underbart att jag kommer få följa med (lite i alla fall) på din resa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela