Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

Nu är goda råd dyra

Publicerad 2008-07-17 15:48:56 i Allmänt,

Saxat ur ett häfte med hälsoråd jag fick från vaccinationskliniken:

Sex: För mycket alkohol ökar risken för tillfällig oskyddad sex. Risken för könssjukdomar inklusive AIDS och blodöverförd gulsot är mycket större än i Sverige. 90% av prostituerade i Nariobi är HIV-smittade! Om du trots detta inte kan avstå fordrar omtanken om dig själv, din(a) framtida partner(s) och resten av ditt liv att du åtminstonde minskar risken med kondom (inte heller detta är riskfritt). Inga samlag utan kondom!! Tro inte att du är populär på grund av din charm eller dina vackra ögon - det är din kassa som är attraktiv.

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2008-07-18 07:39:35

ojoj, snacka om att inte försöka linda in sanningen...



Jag jobbar på kåren som informatör redan nu. Har ett hårt år framför mig. Men det ska gå. Så allt som dyker upp på kåren.nu är jag som lagt upp...:)

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-07-25 21:21:30

Jaa, nu fan passar du dig! Inte komma hem och dö, tack!

Postat av: lillasyster

Publicerad 2008-07-25 21:22:28

Hm... det var jag som skrev förra...

Postat av: John

Publicerad 2008-08-08 18:04:35

HAHA har de verkligen skrivit "Tro inte att du är populär på grund av din charm eller dina vackra ögon" i ett sånt häfte? Fy faan vad roligt! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela