Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

jag kommer nog aldrig iväg

Publicerad 2008-08-22 13:55:06 i Allmänt,

Var nere på resebyrån här i Västerås igår för att säga hej och hejdå. Jag sa något om min resa och då sa de typ "Ja om du kommer med planet ja.". Jag skrattade lite nervöst och undrade vad de menade. Tydligen så innebär en agentbiljett att man åker på stand by. Vilket innebär att om planet är överbokat får man snällt stanna kvar i sitt land. Jahaja, så i förmiddags ringde e och sa att planet är överbokat med 13 personer. Jag får snällt stanna i mitt land Sverige. Bättre lycka på måndag, eller tisdag, eller kanske aldrig. Jodå, iväg kommer jag väl men väskan är ju packad nu, lägenheten är ju städad nu, lakanen är ju tvättade nu. Inte på måndag. Och alla hejdå är ju avklarade, känns ju knäppt att säga hejdå igen! Nåväl... For my non-swedish people: I'm traveling on a standby ticket an it seems like I'm not leaving until monday since the flight today where fully booked (13 people more than seats). I've allready packed my bags, cleaned the apartment and said good bye to everyone. So what am I going to do this weekend?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela