Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

sitter på höga hästar

Publicerad 2012-10-10 20:08:27 i

Jag befinner mig i en situation på jobbet där det just nu blir väldigt tydligt vem som sitter högt respektive lågt i pyramiden. Och då blir jag så glad över att mina chefer är som de är. De har samma syn på människor som jag har, alla är vi människor. Herregud det är bara människor. Man är inte viktigare än någon annan bara för att man har en högre position i ett företag eller i samhället. Man är inte bättre än någon annan bara för att man har fler papperslappar i plånboken.
 
En del av min uppgift på arbetet är att ta emot besökare. Ofta är det företag som kommer och ofta kommer de högsta cheferna. Jag är aldrig så brydd i att kolla deltagarlistan utan pratar lika med alla. Jag skojar, jag småsvamlar och ställer frågor när jag är nyfiken. Idag hade jag en presentation på engelska och skulle översätta    "vanity free design" till svenska. Det stod still i hjärnkontoret och jag sa det som dök upp "osexig design"! Under resten av besöket kom ordet "sexig" upp både från mig och besökarna. Detta bland de svenska toppcheferna på ett stort företag som finns i 31 länder. So what? Vi hade trevligt och det är väl det som räknas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela