Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

dammsamlare

Publicerad 2012-06-27 00:07:46 i Allmänt,

Milians leksaker står fint uppradade i hans lilla hörn i vardagsrummet. Han har inte rört dem på flera dagar och snart blir de nog dammiga. Vi är ute mycket nu. Jag försöker få ordning på vår eftersatta trädgård och Milian hjälper till med stort engagemang. Han har mammas trädgårdhandskar på sig och använder en egen kratta till jordgubbslandet. Hans pappa arbetar också på trädgården men det har resulterat i en nedtrimmad rabatt. Vaddå planterade blommor?

Idag satte jag upp kompostnät för vårt trädgårdsavfall så när Milian kom hem från jobbet (ja, dagis alltså) satte vi igång att dra dit alla uppdragna björkar. Oj, vad vi slet och drog! Myggorna var på oss men ändå ville skrotungen aldrig gå in.

Jag har alltid sagt att jag vill bo i lägenhet och absolut inte ha en trädgård. Det är ju bara en massa jobb! Men så blev jag vuxen och idag är trädgården min frihet. Mitt barns frihet. Blommor kommer jag nog inte sätta på flera år. Finaste rabatten vi har är diket med alla vilda blommor och ogräs. Det är så vackert! Jag vill dock sätta en massa ätbart. Kryddväxter, lite morötter, smultron, you name it. Målet är att fylla Milians gamla sandlåda med jord och sätta lite redan i år. Men stan är långt borta och det är mycket att göra som det är. Jag hoppas dock på en frys full med sommar inför kommande vinter.

Kommentarer

Postat av: Ingalill Juhlin

Publicerad 2012-06-27 18:01:49

Hmmmmm...gröna vågen....känner igen det där. Njut NU när du tycker det är roligt. Sluta med det när det blir ett MÅSTE. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela