Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

om vingarna bär

Publicerad 2012-04-26 21:29:35 i Allmänt,

Idag har jag fått ha min älskade hemma från förskolan och det har varit så skönt. Vid elvasnåret kände jag att det var nog med mysmorgon och dags för lite energi. Så jag satte på "Om vingarna bär" med Lilla sällskapet och lyfte upp Milian för att dansa lite. Jag fick en närhetstörstande omfamning och sedan somnade han i mina armar innan låten var slut.

När Milian var yngre somnade han nästan alltid i en vaggande dans. Det var ett underbart sätt att få honom att somna på och jag har saknat det. Idag njöt jag till fullo och det kändes väldigt speciellt. Sedan kurade vi i soffan, jag läste en bok och sonen sov så sött. En timme senare vaknade han med ett skratt!


Såhär skulle det sovas.

Det klassiska sättet att vagga till sömns, där barnet ligger i ens armar, har aldrig funkat på Milian. Då har han protesterat med alla röstresurser och hela kroppen. Att söva som på bilden är både mysigt och praktiskt. Först och främst ger det mycket mer kroppskontakt! Sedan kan man som förälder sitta, ligga och stå upp med barnet i sin famn och enkelt skapa mjuka gungande rörelser. Man kan även boa in sig själv och barnet i en bärsjal. På öppna förskolan minns jag att andra tyckte det såg så lätt ut att få Milian att somna, jag lade bara upp honom mot bröstet och fortsatte prata med mina vänner. Jag tror att det blev som att ligga i magen igen. Varmt och med alla välbekanta ljud mot örat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela