Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

feeling a bit blue

Publicerad 2012-04-15 19:15:39 i Allmänt,

I morgon börjar Milian på dagis. Eller förskola heter det väl. Det är en stor dag för mig och ganska skrämmande. Om jag känner min son rätt så behöver han ingen inskolning, däremot behöver jag det. Jag går omkring och tänker att du kommer jag förlora honom till institutionens värld och jag kommer aldrig få tillbaka honom därifrån. Tycker inte alls om den känslan.

Jag är arbetslös och Milian skulle inte behöva börja nu egentligen. En stor anledning till att han får börja nu är för hans skull. Han har blivit så isolerad här ute på landet och behöver nya utmaningar och få träffa lite andra barn. Han skiner upp varje gång vi får besök och att få leka med barn är så kul! Sedan tycker jag det är bra att ha inskolningen klar när jag väl får jobb. Då kommer han mest troligt vara på dagis 10 timmar om dagen så 5 timmar om dagen 3 dagar i veckan blir en liten mjukstart.

Jag går omkring och funderar på vad han ska ha på sig imorgon. Ytligt kan tänkas, men tyvärr bidrar kläderna till en del av första intrycket. Jag har alltid älskat blått och turkost. Den centrala färgen i vårt hus är blå och större delen av min garderob är blå. Detta har resulterat att det blivit en hel del blå och turkosa kläder i Milians garderob. Inget fel med det kanske men jag vill inte att han ska uppfattas som en grabb imorgon. En tuff liten kille. Jag vill att han ska uppfattas som Milian, en härlig och go unge. Den han är. Funderar på en aprikos och turkos body med jeans till, vad tror ni om det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela