Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

det handlar om inställning

Publicerad 2012-04-18 22:23:32 i Allmänt,

Inskolningen på förskolan går precis som förväntat. Skrutten drog med sig en av sina fröknar (säger man så nu för tiden?) till de stora barnens lekplats idag. Där var det mycket roligare! När mamma och pappa vinkade från fönstret tog han bara fröken i handen och drog iväg igen.

Det var intressant att vara båda föräldrarna på plats idag. Förskola här i Sverige skiljer sig mycket från motsvarande verksamhet i Kamerun. Sambon tycker det är ytterst underligt att personalen leker med barnen, vilket trams (Han sa inte riktigt så). Och i Kamerun kan man mycket väl bli agad av läraren för att man ska sluta gråta när mamma går vid lämningen. Insikter som de här gör att jag dagligen uppskattar det jag har i livet.

Milian har en ganska härlig inställning till livet. Så fort han har gjort något som han tycker är bra klappar han i händerna och ler förtjust. Tänk om vi vuxna också skulle börja klappa åt oss själva ibland då och då. Positiv energi ger mer positiv energi. Jag tror det är bra att man ger sig in i en positiv spiral för att piffa till livet lite grann. Flera gånger i veckan försöker jag förklara för min sambo att skratt föder skratt. De första skratten kanske inte behöver vara så hjärtliga men snart skrattar man hjärtligt för att man han kickat gång endorfinerna i kroppen.

Kommer ni ihåg hur konstigt man kunde tittade på människor som stod och pratade för sig själva för några år sedan? Jag kunde fundera länge på dessa monologer och bakgrunden till dem. Varje gång kom jag på att folk hade börjat använda hands free! Nu ser jag framför mig vilka blickar jag skulle få om jag började klappa förtjust i händerna lite då och då.
Livets goda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela