Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

andra halvlek

Publicerad 2012-04-09 15:18:29 i Allmänt,

Andra halvlek var som en dans. Min sambo började vara älskvärd igen och min kropp blev bara vackrare och vackrare. Som jag älskade att bära på min mage! Jag hade inte ont någonstans och tog mig fram för egen maskin utan problem. Jag hade fasat inför andra halvlek, trodde att man skulle vara så stor och tung att allt skulle bli jobbigt. Så var det inte.

Jag var med i en föräldragrupp och när de officiella mötena var slut tog vi tag i saken och träffades hos varandra istället. En helt underbar liten grupp med 6 fantastiska tjejer! Vad skulle vi gjort utan varandra? Första träffen var hos mig och några dagar därpå tittade två små bebisar ut. Sen kom två till och så var det bara två kvar. Min bebis skulle titta ut näst sist men var lite seg. Så där stod jag ensam med magen i vädret och bara väntade och väntade. BF hade passerat för längesedan och jag funderade seriöst på om du skulle bli något eller inte. Det är konstigt att man kan stå där med en mage stor som en pilatesboll och känna att man faktiskt blivit lurad på konfekten, det blir inget barn, jag har väntat förgäves. Vart tog det sunda förnuftet vägen?

Men som jag trivdes med att vara gravid. Jag kan längta efter den där tiden och kan bara hoppas på att den kommer igen. Jag har aldrig känt mig så nöjd med min kropp och så harmonisk i mitt liv. Det var en fantastisk känsla att dela så starka band med det lilla livet inom mig. Vi kunde varandras rutiner och jag visste vad hen tyckte om och inte tyckte om.

Sista tiden på jobbet var lite tung. Det var svårt att sitta ner för då trycktes lungor och revben upp och ut så att jag fick ont. Men chefen löste det med ett höj- och sänkbart bord. Tre veckor före beräknad förlossning tog jag ut all min semester för att bara få vara ledig och njuta den sista tiden i tvåsamhet. Det blev mycket tittande på serier hemma med sambon. Ute var det ISKALLT och ganska halt för mig. Vi rådde om varandra hemma i den nyinköpta soffan i vår nya stora lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela