Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

27+6

Publicerad 2010-09-20 21:13:23 i Allmänt,

Magen ser ni om ni klickar här.
Det var väl ett tag sedan jag skrev. Har hänt en del i mitt liv och det verkar även rörts om i grytan i lilla Sverige. Fy sjutton för valet. Jag blir sur.

Men i mitt liv... Vad har hänt? Jag och Severin var på vårt första möte med föräldragruppen förra onsdagen. Det kändes väldigt skönt att få träffa människor som också har fullt fokus på det jag tycker är viktigast i mitt liv just nu. Sedan att jag redan har läst om allting vi pratade om är en annan femma. Imorgon är det dags igen och det är verkligen ett välkommet avbrott som kortar ner min arbetsdag något. Det börjar bli lite tungt att jobba. Får ont av att sitta 8 timmar i sträck och dessutom har jag börjat se dåligt! Var hos optikern förra veckan men det var så resultatlöst att jag fick komma tillbaks idag. Efter 45 minuter fick vi ordning på min syn och jag ska få nya linser med rejält ändrade styrkor. Det är graviditeten som spökar. Så fort jag får linserna kanske det blir lite lättare på jobbet. Men annars flyter det på bra och jag ska egentligen inte klaga.

I helgen var jag i Göteborg och hälsade på en kompis. Vi bara hade det mysigt och åt en massa sötsaker. Det blev dock lite struligt på vägen dit då tåget krockade med en älg. Jag hörde hur varenda ben i kroppen knäcktes på det "lilla" livet och sedan kom vi ingen vart. Älgen hade totaltförstört bromsarna och efter 2 timmar blev vi evakuerade till ett annat tåg som kördes ner enkom för oss. Ute på perrongen luktade det sött som på ett slakteri. Otrevligt men det blev som tur bara älgen som dog och inga skador.
Nu ska jag ringa min mamma och sedan blir det kladdkaka och en kopp te. Sambon kände sig bortkörd från datorn och flydde hemmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela