Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

barnvisor

Publicerad 2010-07-31 18:04:35 i Allmänt,

Sitter själv i lägenheten för en gångs skull. Då njuter jag med harmoniska barnvisor och saft! Ska snart ta tag i att resna ur garderoben på för små kläder. Det är så trångt här hemma så allt som kan vara i källaren bör vara där. Ja, trångt är det... Gud vad jag längtar till stora lägenheten! Att kunna vara två som rör sig i lägenheten samtidigt och att allt skit från hallen inte sprids så fort ut i resten av lägenheten. Jag städade i tisdags och der ser redan ut som ett bombnedslag här hemma. Vi får liksom inte plats till att vara ordningssamma... Barnvagnen har nu blivit tamburmajor och är översållad med kläder!
I går var jag hos en ny barnmorska på vårt nya bostadsområde. Hon var mycket bättre än den stela lilla docka som jag har haft tidigare. Så nu blir det till att byta familjeläkare och barnmorska! Mycket närmre jobbet blir det också. Testade gå från nya lägenheten till jobbet och det tar 20 minuter. Och då vet jag säkert inte kortaste vägen än! Åhhh så underbart.
Var nere på stan en runda idag och gick in på body shop. Två expediter anföll mig med sina artiga och påklistrade "Kan jag hjälpa dig"? Västeråsbutiken är ett måste ont för att få tag i dessa underbara artiklar. Och sedan sa den ena "Vi har speciell kräm för magen". Jaha, så nu syns det verkligen. Jag som till och med hade en vid tröja! Tänk om jag bara varit tjock...
Ibland så känner jag mig så ensam. Längtar efter någons trygga soffa eller varma famn att krypa upp i. Men det finns ingen sådan plats. I alla fall inte kravlöst.
Fast idag ska jag NJUTA av ensamheten! För ibland är man ju sitt eget bästa sällskap. Och så har jag ju lilla bäbis som håller mig sällskap med sina kittelbacke-sparkar och kittlande boxande. Älskade lilla Kat-ungen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela