Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

Solbranna, bananer och babianer

Publicerad 2009-10-20 21:22:59 i Allmänt,

Nu ar jag pa Zanzibar. Har haft en underbar safari i Tanzania med en helt otroligt underbar grupp! Vet inte vart jag ska borja beratta. JAg far val ta det dag for dag och se hur det gar.

Dag 1.
Ankom till Arusha och akte sedan pa aventyr i staden. Har nog redan skrivit om det. Jag akte med en av vara duktiga guider och besokte shamba som ar ett aktivitetscenter for manniskor med olika funktionsnedsattningar.

Dag 2.
Forsokte satta ihop ett spannande dagsprogram for mina resenarer. Sa det blev lunch pa Shamba och besok pa barnhem. Akte aven omkring och kopte tyger for att sy upp lite fina klanningar. Pa kvallen kom halften av mi grupp sa det blev till att plocka upp dem pa flygplatsen. Sedan fick jag vaaaaanta pa flygplatsen jattemanga timmar for att vanta pa tva sena ankomster.

Dag 3. Gruppen som kom tidigt fick en hektiskt men valdigt uppskattad dag. Vi borjade med att ta oss till Meru Primary School dar vi fick besoka olika klasser. De sjong for oss och stallde glatt upp pa bild. Rektorn berattade om skolan och sedan fick vi besoka de dova barnen som hade egna klassrum pa skolan. Sedan gick vi omkring lite i Arusha och sedan besoka centralmarknaden. Det var valdigt uppskattat att fa se en afrikansk stad (delar av den) till fots. Sedan blev det lunch pa Shamba. Efter det fick vi en visning pa ett kaffeplantage och hur det gar till att ta fram kaffe. Tydligen koper Starbucks kaffe fran den har plantagen. Sist pa programet stod ett besok pa ett barnhem. Vi kopte 50kg ris, klubbor, tandborstar tandkram och majsmjol. Pa barnhemmet var det skratt och bus och nagra av mina resenarer sparkade boll. Sent tillbaka pa hotellet for att sedan kora i ilfart for att hamta fler resenarer pa flygplatsen. Vid midnatt kom de sista resenarerna och jag stupade isang.

Dag 4.
Orkar inte skriva mer om det forflutna. Det kommer mer har.

Dag 8.
En riktigt tjurig dag (idag). Borjade med att nar jag satt pa toa i morse sa horde jag en massa buller och bong. Det var babianer som slitit upp min balkkongdorr och var i full fard med att packa upp min vaska. JAg kom utspringandes med byxorna vid knana och skrek 'GET OUT! GET OUT!', som o de skulle forsta engelska. De sprang i alla fall ut och med sig tog de min solskyddsfaktor och mina vatserveter. Men det var en snall man som hittade det i buskarna sa jag fick tillbaka lite sonderbitna paket, men dock fullt funktionsdugliga. Slangde vatservetterna, vagar inte riktigt ge mig i kast med de bakterier som var pa dem. Vi akte vid 8 fran hotellet och jag hade med mig mina resenarer som skulle med tidiga flighten. Trodde jag ja! Nar jag fick biljetterna av Phillip sa skulle det aka tva till som absoult inte var i narheten av flygplatsen. Min underbara chauffor fick kora i ilfart med dem till flygplatsen och sedan gick allt smidigt. Alla gaster och allt bagage ar pa plats pa Zanzibar. Inga magar strular. Ikvall har vi alla atit middag pa Mercurys tillsammans. Det var riktigt mysigt och gott.
Pa flygplatsen pa Zanzibar fragade jag efter min kompis Warren som jobbar dar. Killen jag pratade med fick ett kort och rusade ivag. Sen sag jag inte honom mer men daremot sa ringde Warren en halvtimme senare! Han kom hit till hotellet och fick en bamsekram. Nagon timme senare ringde Saidi fran Big Body Spice Farm och sa att han hort att jag ar har. Sedan traffade jag Dzene en annan kompis, pa flygplatsen. ' Hi Kat sa han och sa stod han bara dar'. Ja, varlden ar liten och det ar kul att folk blir glada nar jag kommer hit! Klockan ar 22.19 och jag tanker hoppa isang.

1000 kramar fran ett fuktigt Zanzibar.

Kommentarer

Postat av: mia

Publicerad 2009-10-20 23:47:31

:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela