Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

I Afrika igen

Publicerad 2009-10-14 09:19:42 i Allmänt,

Da var jag har da. Resan borjade lite oroligt. Jag visste inte om jag fick komma med planet eller inte och de var riktigt otrevliga vid incheckningen. Men efter samtal till hogre makter kom jag pa planet. Jag fick till och med mat, vilket inte var en sjalvklarhet eftersom jag ar vegetarian. I Addis Abeba fick jag hamta ut mitt bagage vilket var en himla sorja, for det var ingen som visste hur man behandlar en stand by resenar. Men mitt bagage och jag kom fram igar vid tva. Jag mottes up av var huvudchauffor och det forsta han sa var att jag hade en 'bigger body now'. Jag fick forklara snallt for honom att sa far man inte saga till svenska flickor. Efter ett langt samtal om det hoppade jag ur bilen vid vart kontor for att halsa pa Phillip, han som tar hand om allting. Han skrek 'Oh Katarina you have gained som weight'. Fy, har blir det till att halla igen med maten...

Igar akte vi till ett stalle dar de aktiverar manniskor med funktionshinder. De tillverkar otroligt fina smycken och atervinner glas och papper for att tillverka olika saker. Jag ska ta med mig mina resenarer dit om de vill.

Jag bor pa samma hotell som forra aret, Pamoja Expedition Lodge. Jag bor dessutom i samma rum! Kanns harligt att vara tillbaka och andas in den afrikanska lukten. Igar han jag dessutom med att fa i mig min favoritcider, min favoritlask och ata samosas som ar en sorts piroger. Dessutom lyckades en gecko bajsa pa mig och varje gang jag gar till mitt rum maste jag brotta undan en stor bananstock som hanger over stigen.

That's it.

Jag skriver igen sa snart internet finns pa plats.

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2009-10-14 15:02:26

Åh, det låter som du har det bra. Tänker på dig :-). Många kramar!

Postat av: mia

Publicerad 2009-10-14 21:27:29

å fy fan så härligt!! :)

en klassiker att man alltid blivit så tjock haha jag ska börja köra den här hemma också ;b

ha det supermysigt!

stor kram

Postat av: pappa

Publicerad 2009-10-17 18:30:54

Hej Kattis!

Skönt att allt gick bra.

Tänker på dig, alltid.

Kramar

Pappa

Postat av: Frickan

Publicerad 2009-10-19 19:58:33

Hoppas du har det bra ute på savannen! KRAM

Postat av: Mamma

Publicerad 2009-10-20 12:51:31

Hej lilla Gollemollan! Du är inte ensam om att ha en bigger body now.

När du frågade häromkvällen om jag hörde vinden så längtade jag till Afrika så det gjorde ont i hjärtat. JAG ÄR SÅ AVUNDSJUK!!!Lillebror Thomas fick vaccin mot svininfluensa igår. Idag ligger han febrig och yrar om att åka på Väla.Shopoholic kallas det har jag hört. Vill inte avslöja dina senare strapatser på savannen men oh oh oh du gav mej puls....You and the Lions are my favourits. Kram mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela