Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

underbara ehhh tisdag?

Publicerad 2008-09-16 18:42:10 i Allmänt,

Ja, jag har knappt nagon koll pa dagarna. Vad spelar dagar for roll? Bara jag ar ledig en dag i veckan annars haller jag mest reda pa om det ar morkt eller ljust ute.

Jag vill borja med att tacka min kare farbror for ett otroligt fint meddelande. Tack for att du far mig att i alla fall tycka om det svenska vadret lite grann. Jag fick namnen pa skoldpaddorna men nu kan jag inte komma ihag det. Jag ska kolla upp det, lovar! De hade tva stycken pa akvariet i alla fall. Igar var jag pa det andra akvariet, det som jag och familjen var pa. Det ar mysigt dar ocksa. Satt dar i en timme och tittade pa mina vanner. Till slut gick jag ner till vattnet och borjade klappa dem. En av dem kom tillbaka hela tiden och sag ut att njuta av att bli kliad pa halsen. Det ar min nya basta kompis nu nar Julia har akt.

Ja, nu nar Julia har akt ska jag ju dela rum med Elmina. Idag nar jag kom hem efter mina lediga timmar (slappande och boklasande) sa hade hon flyttat in. Hon kommer nog inte ta mycket plats men guuuud vad mycket parfym hon har! Jag hoppas jag klarar det har annars vet jag inte vad jag ska ta mig till. Hoppas det blir battre.

Just nu ar Nungwi en enda stor lantgard. Det finns djurbebisar overallt. Kycklingbebisar, getbebisar, kobebisar, skoldpaddsbebisar, spindelbebisar, rattbebisar, odlebebisar. Listan kan goras lang.

Jag jobbar kvallsskift ikvall och forsoker fa ordning pa nagot sorts system sa att vi kan ha battre koll pa alla betalningar. Systemet ar bra om folk bara kan komma ihag att fylla i det. Jag hoppas det gar vagen. Struktur och rutin ar A och O.

Igar akte nagra svenska gaster hem och innan de gick fran receptionen sa de ' Halsa chefen att du ar en klippa" Det varmde.  Hoppas att jag kan gora min safarigrupp lika nojd. Skulle vara kul om de vill skicka mig pa gruppresan i januari ocksa.

Anyhow. Dags att aterga till jobbet. Om en timme och tjugo minuter far jag ata middag och titta pa akrobatshow. Jag langtar!

1000 varma saltvattenskramar till er alla!

Vannen: Vilket datum var det nu igen?
Maria: Kommer det nagot snart?
Ingrid: Kroatien, beratta.
Mamma: Beratta en tokig thomashistoria!
Frickan: Jag ser grona presenter hela tiden.

Kommentarer

Postat av: Frickan

Publicerad 2008-09-16 22:04:59

Ja, grönt ska det va! Tänker på dig varje gång jag diskar. Du har ju lämnat din diskborste hos mig å det är en sån där Kattis-diskborste som jag alltid diskade med hos dig. Ganska bra faktiskt för diskandet blir lite roligare med dig i tankarna! :o) KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela