Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

pole pole

Publicerad 2008-09-24 16:03:38 i Allmänt,

Det hander inte sa mycket har.Dagarna ser mest lika dana ut sa darfor kanns det som att jag ar ganska tyst pa bloggen. men jag skriver ju ganska mycket anda. Eller? Vad vill ni veta egentligen? Fraga sa jag far nagot att skriva om!

Igar ringde mamma. Det var en av dagens ljusglimtar. Jag saknar henne faktiskt. Men det borjar knipa lite i pappahjartat ocksa. Kanske maste ringa honom. Det ska jag val anda ha rad med. En annan hojdpunkt igar var ett langt samtal pa msn med Leo. Me like. OCh Severin vaxlde nagra ord med mig ocksa. Han ska ringa imorgon. Lite konstigt att fa samtal fran Sverige men prata engelska. Anyhow, gardagen pa jobbet var oerhort lat. jag satt mest pa msn hela tiden. Sa jag skams lite. Maste ju jobba som en Mzungu och inte som en afrikan! Sa idag ska jag ta och ga igenom alla bokningar for december. JAg forsoker fa Yussuf att arbeta pa ett annat satt sa att fler an en hjarna kan halla koll pa saker och ting. Men det ar svart... Jag vill ju inte vara grinig och bossig, det ar ju faktisk jag som gastspelar och inte han.

Fick massage igar av Berina har pa hotellet. Hon ar guld vard. Men hon bara skakade pa huvudet och sa 'Your shoulders' Och jag fattar vad hon menar. Hennes hander studsade pa mina axlar och vid skulderbladen nar hon masserade mig. Men jag hoppas att jag kommer fa jobba mer staende och mer med gasterna nar Roselyn kommer tillbaka. Nu sitter jag ju bara vid datorn. Dessutom har jag en takflakt precis ovanfor mig som gjor att det blir drag.

Imorse sa gick jag som vanlig pa min promenad langs stranden. Att ga langs stranden ar alltid lika spannande. Alltid hander det nagot nytt. Idag var det mycket dhow-batar uppe pa land och folk satt och bankade in bommul i springorna sa att batarna ska halla tatt. Sadana dagar sa blir det ett rytmiskt ljud pa stranden och det blir nastan som musik. Kanske borde komponera en lat. Traffade Makame ocksa idag. Har AR vaerkligen sot, onskar jag kunde ge bort honom i presen till nagon. Nar jag kom till Cholo-stranden sa traffade jag Karim. Vi skakade hand och en liten pojke som stod bredvid ville ocksa skaka hand da. Sa vi skakade hand och sen borjade han snurra runt mig. Han var sa otroligt urgo sa jag ville bara stjala honom. Guuuuuud vad jag vill ha barn. borjar nastan grata sa fort jag ser en unge. Ska bara fixa det dar med en lamplig pappa forst.

Nej nu ska jag gora lite nytta. Och bara sa ni vet sa fick jag inga poffpoff igar pa swahilimiddagen. Det som annars ar min hojdpunkt pa veckan! Fast det heter inte poffpoff (stavning) har pa Zanzibar. det ar nog bara i Kamerun. Men gott ar det i alla fall. Ungefar som munkar.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2008-09-25 07:49:04

Inga barn!!! Det har jag ju sagt lilla Gumman....Tänk så sliten, orolig, nervös, tankspridd, galen din mamma har blivit....fast vad vore jag väl utan er. Ska in med Thomas på habiliteringen och diskutera förståndshandikapp och tonårsproblematik. Men blir din lillebror stor någongång??? Hampus har börjat med solglasögon och tomteluva. Man skulle tro att han är släkt med den jag är kär i,Kenneth,han stack till jobbet med en mössa med bilder av flammande eld. Tja, vad säger man...Gud, vad söta Ni är? Jag vill också ha massage, på höften. Har fortfarande känningar efter milaloppet. I helgen är jag gräsänka, Kenneth ska springa Lidingöloppet. Jag tror jag ska STORSTÄDA!! Puss på dej och njut av barnen som inte är dina egna. Leende barn skänker värme ocj ljus.

Postat av: Frickan

Publicerad 2008-09-25 08:29:42

Postat av: Frickan

Publicerad 2008-09-25 08:37:06

Ta det lugnt med barnaskaffandet gumman! Du kan väl få låna några av barnen där nere lite då och då, så kan ni springa ikapp på stranden, spela boll och sånt som barn gillar! Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-29 11:18:27

Hej lilla stumpan. Det är det där med den biologiska klockan! Den gör sig verkligen påmind här också. Jag har ju inte heller nån att avla med :D Fan då. Kram på dig :)

Postat av: evakarin

Publicerad 2008-09-29 11:19:24

Meh, nu glömde jag skriva vem jag var igen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela