Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

jag vet att det ar sondag

Publicerad 2008-09-21 14:07:51 i Allmänt,

Idag ar det sondag. Det vet jag for det kommer knapt nagra bokningsmail. Annars ser jag ingen skillnad pa dagarna. Eller jo, fredagar ar muslimerna lite mer plikttrogna och de som inte fastar gommer sig extra noga. Det kanns som att jag inte har skrivit pa sa lange men det ar nog for att det inte hander sa mycket har. Jag vantrivs inte med att bo ihop med Elmina, Mzee Yahaja undrar varfor jag inte kommer och tvattar hos tvatteriet utan plagas med att tvatta pa mitt rum istallet. Jag maste ga dit nasta vecka tror jag. Jag kan bara inte lamna ivag min tvatt nar jag ar fullt kapabel att tvatta klader sjalv. Tack kara pappa for att du lart mig hur man handtvattar i kallvatten. Ja, forvisso larde jag mig i sjon i stugan och nu tvattar jag i en hink men principen ar densamma.

Jag skrev tidigare om akvariet med alla fina skoldpaddor. Killen som visade mig det heter Makame och jag har traffat honom fler ganer pa stranden. Han ar charmig och faktiskt trevlig, ingen slisktyp. Me like. Men alltsa bara som van halla! I ovrigt skulle nog bade Shaaban och Yussuf inte tacka nej till att ha mig som flickvan. Faktum ar att Shabaani redan kallar mig for sin flickvan, men det ar vi alla har pa omradet (med ratt kon).

Jag har nu lovat bort min laptop till Yakoub. Han far den av mig i utbyte mot sa manga dvd-skivor jag behover for att spara alla bilder och musik. Ahhhh jag har sa bra musik pa min dator nu! Om ni vill veta storsta 'sommarplagan' har just nu sa ar det P square med laten 'Do me'. Den borde heta det i alla fall. Jag alskar laten och jag hoppas att ni kan Youtuba den.

Igar hjalpte jag ett vilset svensk smekmanadspar som inte alls hade forvantat sig att det skulle vara manniskor runt omkring dem. Abou fick kora runt dem i Nungwi for att hitta ett mer privat stalle och jag hoppas verkligen att de blev nojda till slut. Det kan inte vara kul att aka pa smekmanad och bli besviken. Det ar en svensk grupp har ocksa som har bestigit Kilimanjaro. Grattis pa dem! Jag kommer snart att adda dem pa Facebook sa jag antar att de kommer hitta hit till bloggen inom sinom. Thiii....

Om en timme aker jag till Stonetown for att traffa Julia och saga hejda till henne. Ska bli kul att traffa henne igen. Forhoppningsvis blir det Zanzibar pizza ikvall. Jag har aldrig testat det men folk sager att det ar en hojdare. Jag hoppas att nagra affarer ar oppna. Jag skulle behova kopa ett par skor. Borjar fa skavsar av de jag har nu och de basta skorna tappade jag pa stranden en dag. Vet inte om jag har berattat det innan. Jag har fortfarande en sko kvar och lever i fantasin om att den andra skon ska komma tillbaka med tidvattnet. Haha as if!

Anyhow. Maste rusa.

Bror och fjalla tack sa hemskt mycket for kommentaren! Me love! Vem jag saknar? Another story.

Christina- har du fatt nagon ny arbetskamrat?

Frickis- give me some updates!

Kommentarer

Postat av: Postis Uffe

Publicerad 2008-09-22 19:23:26

Hej

Skönt att du mår bra.

Vad bra att du får en massa dvd skivor.

Så att vi kanske får lyssna på musiken.

Lev väl min vän.

Postat av: Ingrid

Publicerad 2008-09-24 13:52:43

Hej Katarina! Först nu har jag tagit mig tid att läsa alla dina inlägg, betydligt mer spännande än på landstinget skulle jag vilja påstå, men här får man ju i alla fall fickpengar. Jag hade det skönt och bra i Kroatioen, härligt klimat och mycket fint att se. Det vi inte var så nöjda med var hur man skulle ta sig i och ur badet, vassa klippor och inga sandstränder, men för övrigt var det ok.

Alla 4 i vårt sällskap blev sjuka (förkylda o feber) när vi kom hem, det där med flygplan är inte bra, bacillerna tycks trivas i kabinen.

Vad betr jobbet så går jag ut med annons (internt) i dagarna ang adm ass i receptionen så nu börjar det hända saker.

Ha det bra och var rädd om dig! Kram Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela