Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

fredag

Publicerad 2008-09-05 16:34:35 i Allmänt,

Oj, oj oj vad jag borjar mixa engelska och svenska avne nar jag skriver, lyckades precis skriva 'freday' som rubrik! Igar var min lediga dag och det firade jag med att gora absolut ingenting! Nar Julia aker kommer vi vara uunderbemannade och jag raknar med att jag kommer att fa jobba hacken av mig. Som det ar nu ar vi 5 personer som arbetar. Vi 5 ska tacka upp receptionen med 2 (helst 3) personer pa formiddagen och 2 pa eftermiddagen fran 07.00-22.30 7 dagar i veckan. nar Julia aker ar 4 fyra personer, sedan aker Elmina, da ar vi 3 personer. Jag vet inte nar Roselyn kommer tillbaka fran Sverige men hon kan rakna med att hon kommer vara varmt valkommen.

Idag borjade jag jobba 15.30 sa formiddagen spenderade jag pa stranden. Det var skont att ga ivag sjalv och bara ta det lugnt. Det har varit ganska mulet idag sa det var inte supervarmt. En Masai kom fram och pratade med mig en lang stund. Det jobbiga var att han inte forsokte salja nagot sa jag kunde inte avfarda honom med ett nej. Han sa inte sa mycket heller, han bara satt dar pa huk och tittade pa mig. Till slut gick han precis nar jag borjade fundera pa om jag skulle ga sa jag fick vara ifred. Strax efter han gatt kom ett stort regnmoln sa jag skyndade mig fran stranden, sokte skydd for att sedan promenera hem. Pa hemvagen gick jag forbi akvariet med de vackra vattenskoldaddorna. Satt dar en stund och tittade pa dem nar de fridfullt simmade omkring med sina farglada kamrater (fiskar that is).

Nu sitter jag pa jobbet och skriver, inte sa mycket att gora har. Shaaban fick tid till att springa till hotellets egen moske' for att be. Idag ar det fredag vilket for dem ar samma som kristnas sondag, och nu ar det dessutom Ramadhan sa det galler att skota sig. Pa tal om Ramadhan, igar fick jag kopa ut kex och mjolk at en kompis, det var lite lustigt och kandes lika olagligt som att kopa ut till ungdomar pa Systembolaget (har jag faktiskt aldrig gjort men anda).

Shaaban ringde nyss och sa att han sitter i baren och tittar pa tv for vi har det sa lugnt... Jag ska fortsatta efter saknade bokningar.

Skulle vara kul om ni skriver lite kommentarer sa jag blir uppmuntrad till att skriva har! Vad hander pa driften? Vad hander pa Melderstein? Vad hander pa Kaptensgarden? Och mamma nagra fler roliga historier att dela med dig av?

Kommentarer

Postat av: Tea

Publicerad 2008-09-05 20:57:56

Hej Tjejen!

Hade ju tappat länken till afrika-bloggen men upptäckte just att du hade lagt ut länken på msn. Så nu har jag läst alla inlägg =) Skönt att höra att allt har gått bra och att dom tar väl hand om dig.



Här har alla ungdommarna kommit tillbaka till skolan och det är fullt upp på jobbet. Vi kämpar med huset och väntar på möbler som vi beställt. Trivs super bra, underbart med tvättstuga och veranda. Hade inflyttningsfest/Kräftskiva för 2 veckor sedan och jag steg inte upp förrän 17-tiden dagen efter, var kraftigt risig, men kul hade vi =)



Sköt om dig!

Puss å Kram

/Tea

Postat av: Thomas

Publicerad 2008-09-06 16:37:59

Heej hejj



Hoppas allt är okay där nere, jag är fruktansvärt avundsjuk påre faktiskt. Även fast du måste slita arslet av dig, så jobbar du ändå i paradiset. Shaaban.. är det Hans Shaaban som har en norsk flickvän? Isf hälsa från mig. Vi träffade han där nere på Cholos bar. Kraaaam från Västerås

Postat av: Pappa

Publicerad 2008-09-06 17:48:41

Hej Kattis!

Vad härligt att du trivs så bra och att du har mycket att göra.

Här i Melderstein händer inte mycket men vi har ett kanonväder men tack och lov inte så varmt som du.

Kramar

Pappa

Postat av: sanna

Publicerad 2008-09-07 00:36:29

Tjaba!! Hur har du det i afrika?? Trivs du bra? Hoppas allt går bra! KRAM!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-08 20:04:23

Hej Vad skönt det verkar vara.Men inte skall du jobba gratis inte.Vilken ide.Att låta sig vara övervakad.

Är avis skulle vilja vara där.

Ha det gott

Hälsning Postis Uffe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela