Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

det dar med skor

Publicerad 2008-09-29 18:14:03 i Allmänt,

Typ forsta veckan jag var har tappade jag en sko pa strandn. Det var det basta paret skor da det var ett par enkla och skona slip in som anda sag bra ut. Nedrigt. Istallet borjade jag anvanda mina otroligt fina sandaler som jag betalt dyra pengar for. Efter bara ett tag sa borjade mellansulan lossna och jag lamnade in skorna for limning. Det blev jattefint. Men idag sa lossnade remmen pa ena skon sa nu kan jag inte anvanda dem heller!

Skor att tillga i dagslaget:
Ett par trasiga balerinaskor som inte duger till att ga pa toaletten eller stranden med for de lacker in vatten underifran.
Ett par fula grova sanna dar sandaler som bade killar och tjejer har. Typiskt bra att ha pa safari.
Ett par otroligt underbara Converse som bara skulle ta dod pa mina fotter om jag har pa mig dem en timme.

Problematiskt nog sa har Yussuf tagit ledigt i tva dagar for att fira att Ramadan ar slut. Sedan gar Shaaban pa ledighet och sedan vet jag inte nar Elmina ska fa ga. Men jag hoppas innerligt att jag kan ta mig till Stone Town pa lordag och skaffa mig ett par skor som duger.

Min forkylning borjar slappa och jag kanner mig inte lika hangig langre. Men mycket av mitt glada humor beror nog pa alla undrbara manniskor som finns omkring mig. Roligt ar att det bara ar en tjej. Resten killar. Tyvarr tror jag att trevligaste vannen  Yakoub har pa hotellet kommer/har lamnat oss for en battre karriar. Jag kan inte gora annat an att onska honom lycka till.

Kommer ni ihag att jag onskar att jag hade nagon att ge bort Makame till? Ja nu har jag en annan kille jag vill ge bort till nagon fin. Han heter Omar och jobbar i en liten snacks-shop. Eller ja, det ar liksom en vagn bara. men han ar sa otroligt sot, charmig och glad jamt! Och vilket leende sen. Me like. Sedan sa finns Waren som inte alls heter Waren men ett tag lysnade han pa Waren G och sa fick han sitt smeknamn. HAn ar saaaaa rolig och jag bara alskar honom. Han ar chaffis at Ali Baba och kor mig allt som oftast hit och dit. HAn har alltid nagon ny historia att beratta och allti ar det lika kul att se och titta pa honom.

Jag har fatt ett jobberbjudande har pa Zanzibar... Som koordinator pa ett hotell. En viktig post...

Kommentarer

Postat av: Frickan

Publicerad 2008-09-29 22:58:24

Synd att vi inte hann prata idag gumman. Jasså! Ett nytt jobb på G! Vill veta mer. Låter spännande! Puss å kram!

Postat av: sanna

Publicerad 2008-09-29 23:05:35

Vad innnebär det. Vad gör man som en koordinator på ett hotell? Allt bra med dej? KRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela