Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

Att: ex-sambon

Publicerad 2008-09-27 17:34:14 i Allmänt,

Kare ex-sambo. Jag tanker pa dig mest varje dag. For det ar sa fett mycket insekter har. Myror stora som elefanter, illgrona grashoppor, slemmiga humlor och pipande myggor. Pa kvallarna nar jag jobbar i receptionen kommer det in ganska mycket insekter som flyger omkring. Ganska kul att titta pa nar odlorna rusar fram for att nafsa tag i en fluga pa vaggen. Och varje gang jag ser de har underliga insekterna tanker jag pa dig. Och det roligaste med hela situationen ar att jag bara rycker pa axlrna, viftar bort dem om det behovs och sedan fortsatter jobba. Kan du tanka dig? For ett tag sedan bodde det nagra svenska gaster pa ett annat hotell har i Nungwi. Pappan i familjen var tokig i insekter och engagerade hela personalstyrkan i att leta efter myragg och liknande. Du kan tro att han blev lycklig nar han hittade en dod skorpion pa rummet! Men den kom nog fran hans resvaska for sa stora skorpisar har de inte har.

Och det dar med de muslimska kvinnorna... Har pa Zanzibar gar kvinnorna ofta kladda i nagot som kallas for Kanga. Det ar tva tygstycken, ett om livet och et t over huvud och overkropp. Och det ar sa fruktansvart vackert. Det ar sa mycket farger och sa manga olika monster och pa varje kanga finns det ett budskap pa swahili. Ofta ar det fina ordsprak men aven texter som ' Grannkarringen ar en lognare' forekommer. Kvinnorna leker med budksapen i sina kangas. Och en sak ska jag saga er. Jag kan forsta varfor mannen vill att kvinnorna ska dolja sina kroppar. For fy sjutton vad sensuella de kan vara. Kvinnorna vet precis hur de ska anvanda sitt kroppssprak och ogon for att se sexiga ut. Och aven om deras kangas doljer hud och kroppsform sa ar det ett faktum att det bara blir en retning for ogat. Vad doljer sig under det vackra tyget? Precis som med kjol, du kan inte se benen men du kan definitivt se hofter och rumpa.

Jag ar sjuuuuuk. Jag har nagon sorts jobbig forkylning och trodde banne mig att jag skulle ga at i varmen. Men jag har fatt nagon dunderkur av chefen som jag hoppas funkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela