Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

levande nätter

Publicerad 2008-12-06 10:35:59 i Allmänt,

Inatt har jag drömt så mycket att jag är helt slut i huvet. Jag drömde att mamma skulle vara mammaledig till ett barn de kallade Plommon. Det var inte hennes barn. Jag drömde att pappa tvingade mig att koka gröt på bröd, mjölk, apelsinmarmelad och blåbär. Det smakade smält ost. Han gav mig ockås i uppdrag att skriva en kärlekshistoria, den skulle jag få betalt för så att jag klarade mitt uppehälle på Zanzibar. Och så drömde jag om Karim, vi var på väg någonstans och han körde. Min kompis (Frickan tror jag) satt i baksätet och var livrädd emellanåt. Och det kan jag tro, tur att hon sov när han bestämde sig för att sätta sig i passargerarsätet en stund medans han körde. Och så drömde jag om ett himla konstig djur. OCh Ted från grundskolan var med som biroll.

Förutom förvirring från drömmarna fick jag stort längteil efter älskade Karim. Så det blev till att lyssna på hans låt så fort jag vaknade. This is for you bro. Om man bortser från texten så har låten ett mäkta skönt gung.

Frickan, julafton blir bra på lördagen. Your place or my place? Or both? Har du bakat än?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela