Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

trakmans

Publicerad 2009-03-13 23:04:23 i Allmänt,

Jag är i Berlin. Här har de tydligen ä och ö men inga a med en prick. Och sa har de z istället för y och sa har de ü istallet för det dar a:et jag nyss pratade om. Det är svaaaart att skriva. Och en rikitg trakmans ar jag. Tjejerna har gatt ut för att roa sig och har sitter jag och surfar pa natet. Jag vet inte om jag ska skylla pa min dundersmärta i halsen eller om jag bara ar inte in the mood. Kanske berore det pa att tjejerna pratar tyska hela tiden och jag inte hänger med. Eller sa kanske beror de pa att de är nagra ar yngre än mig. Det beror nog bara helt enkelt pa att jag ar en trakmans....

Berlin? Ja, jag har ju inte sett sa mzcket. Mest befunnit mig i Afrika pa turistmässan ITB. Där har jag nätverkat och träffat en del bra människor, men de är fran Zanzibar... Sa de flörtar en hel del. Typiskt.

Imorgon ska vi i alla fall ut och turista i den stora staden som har bade tunnelbana och sparvagn och tag och buss. Stort är det!

Vet ni? Det har varit en väldigt upplevelserik tid här men alltsa det här med att resa själv... Och hälsa pa en vän som är med sina vänner som pratar andra sprak... Nä, det är nog inte min grej. Men nu vet jag ju det i alla fall! Sa jag är glad för det!

Men halsflussen kan krypa och gömma sig under sängen.

HAr kort om tid kvar men pamin mig om att jag ska berätta det där med duschen och teet och the funny place!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela