Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

Mina veckor i Sverige

Publicerad 2008-12-25 12:59:27 i Allmänt,

Det här är vad jag har gjort sedan jag kom hem till Sverige igen. Det är inte så längesedan men minnet från Zanzibar är mest bara ett minne nu... Det bleknar lätt och saknar 3D, är som bara platt 2D nowdays. Tråkigt så det förslår. Om det är någon som har lust att uppdatera sig om vad som händer hemma på mitt Zanzibar kan jag tipsa om min vän Mias underbara blogg

Men i alla fall, mitt Sverige:


Ganska så snart efter ankomst till Sverige träffade jag min underbara vapendragare. Vi fikade på ett nytt ställe i Postgallerian. Där fikade jag även med Zanzibar- T dagen innan. VI åt underbar glass och han fick sand av mig.


Någon dag senare blev det även fika med min skrutt Lovis och hennes mamma. Lovis hittade ett par underbara skor som var typ gigantiska, men de var rosa. Så mamma fick vara snäll och köpa dem.


I entered the next level at Leo's place.


Jag åkte till pappa och hälsade på en si sådär 10 dagar. Det var skönt att ligga i sängen och lata sig med laptopen dagarna i ända. Vi hälsade på min käre kock till bror och tittade på hans julbord. Fanns inte så mycket för mig att äta men han gjorde en underbar pasta med mozarella, tomat och svamp till mig. Är alltså bror på bilden.


Hos pappa var det så kallt att jag bestämde mig för att ta kort genom fönstret istället för att gå ut. Det här är utsikten från mitt sovrumsfönster. Jag klagar inte.


Det här är utsikten från pappas kontor. Pappas egen lilla kyrka.


Hemma i Västerås igen gick jag och åt middag med Zanzibar-T på Spicy Hot. Det var ruggigt gott och vi hade ett trevligt samtal i sann vuxenanda (not?!)


I went to La Fleur and Complicateds place to relax one evening. The hat I'm wearing is a gift from me & Zanzibar to La Fleur.


Jag hade födelsedagskalas. Trots att jag bjöd in 3 fantastiska fotografer var det ingen som hade kameran med sig. Inte heller var det någon som lyckades ta ett bra kort. Så det blir bara ett kort på mig och min skrutt.


Jag åkte till Stockholm den 21:a december och träffade Zanzibar-T på tåget. Han chattade snusk och snackade strunt. Me like.


I Stockholm träffade jag en skatt. Hey Mo, hoppas det inte dröjer 10 år till innan vi ses nästa gång! Hur kommer det sig att vi var så matchande med varandra och väggen?


Jag drömde mig bort en stund.


Mo, vilden.


Den 23:e åkte jag ner till mamma och igår hade vi julafton. Julaftonen var slut klockan nitton och då ägnade jag resten av kvällen till att titta på Gossip Girl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela