Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

julkomplimanger

Publicerad 2008-12-07 18:39:05 i Allmänt,

Ibland kommer komplimangerna när man minst anar det. Saxat från min facebook-chat tidigare idag:

"Hur är det själv, du är ju svinhet ;);) så vargarna flockar sig runt dig, eller hur?"

Ibland är det som trevligt att prata med exet. Vi firar 10 år i år. Tänk, det är 10 år sedan jag satte mig i en långtradare och åkte de 8 timmarna upp till Stockholm och Skärholmen. Läskigt men kul. Konstigt bara att jag som 14-åring lyckades övertala mamma att få åka till en vilt främmande pojke i huvudstaden helt själv. Men det gick bra och jag var stormkär! I lastbilen fick jag en stornedrans finne på hakan och det var såååå pinsamt! Jag tillbringade typ 5 dagar där med honom, lillebror och pappa. Första mötet med den muslimska kulturen, och guuud så god mat jag fick. Men det där med kindpussar var lite olustigt. Hur gjorde man? Mitt första möte med Stockholm. "Vad stort allting är här", sa jag. Dagen efter snöade det. Det var de största snöflingor jag sett, vilket jag också påpekade. "Ja, allting är stort här i Stockholm", sa han då. Jag tycker fortfarande Stockholm är stort och lite läskigt...

Igår var vi på gofika hos moster. Eller ja, hon är pappas moster. Det var mysigt som sjutton och jag fick lussebulle, rulltårta, hallonkaka och bananbiskvi till lunch. Snart rullar jag fram... Men positivt är att förkylningen håller på att ge sig nu så där lagom efter 4.5 vecka. Så snart kanske jag kan träna bort mina Afrika-kilon. Men det blir nog inget friskiskort. Ska ju bara vara hemma i Västerås till den 23:e. Hemma? Ja, vad är det? Bäste fotografen sa här om dagen att jag inte har något hem så jag får nöja mig med det jag har där jag är. Ja, hemma är där jag är. Det är väl bra?

Här om dagen pratade jag och far min om att jag är så rädd för att gå hem på natten. Jag sa att jag var mesig. Han sa hellre mesig än dum. Jag sa hellre frågvis än ovetande. Och vips hade jag mig själv fångad i ett nötskal, eller i alla fall två meningar.

Kommentarer

Postat av: mia

Publicerad 2008-12-08 14:54:55

men guuud sa gulligt!!! Man blir ju helt glad :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela