Simply kat

Hellre frågvis än ovetande.

dag 2 stone town

Publicerad 2008-08-27 16:57:41 i Allmänt,

Kvallen pa Cholos var trevlig, fick prata med gamla vanner och dricka en fruktdrink. Drinken var dock inte sa god som jag minns den och for er som undrar kostar en drink ca: 30 kronor. Vid halv 2 tiden bar det av hemmat. Blev lite antastad pa vagen men det gick bra, ar val bara att vanja sig. Natten var tuff, bara att acceptera. Sov knappt en blund, frossade och tankte en massa. Dessutom ar allt fuktigt och sa avnen sangkladerna. Och for att inte tala om toapappret, INNAN man anvant det! Sa steg inte upp allt for glad i hagen idag. Men efter en stadig frukost bar det av till Stone town. jag fasade for sist jag var dar var det inte alls trevligt. Skitigt, hektiskt och man blev anfallen av forsaljare hela tiden. Men idag var det faktiskt riktigt kul. Julia blev lite irriterad av alla som ville prata men jag brydde mig inte sa mycket. Kopte inget dock. Julia och de andra vi akte med akte hem senare men jag vantade pa en kompis som skulle hjalpa mig att ta passfoton till nagot uppehallstillstand eller vad nu chefen pratade om. Sa jag kom precis tillbaka till hotellet efter en liten guidad oturistig tur pa vagen hem. 

Lite fakta: Har lagar man presenningar for hand pa gatan i narheten av byggarbetsplatsen dar de behovs. Vadret ar helt mysigt och bra, inte for varmt men fruktansvart fuktigt. Ja, det ar sant, jag bor i ett rum utan varmvatten och ska troligen jobba som servitris!

In the enlish language then: Just a short summary because toilett is waiting for me! Had a nice time at Cholos bar yesterday, saw some old friends and had a good fruity drink. Went to Stonetown today and I tell you, watch out for the cars! They are totaly crazy. Didnt have that much sleep because of all thoughts running around in my head and because I where really freezing! Everything is wet here because of the humid. Even the toilet paper is wet BEFORE you use it!  Got a small untourist-tour today. Really liked it. Feels like this hotel is a little bit like a small box, where I will only meet tourists...
Hope I get some dinner soon...

Kommentarer

Postat av: adde

Publicerad 2008-08-29 08:28:17

Nu vill vi se bilder med! :)

Postat av: Frickan

Publicerad 2008-08-29 16:02:15

Har mailat dig på knatzofnatzo gumman!

Postat av: Mamma

Publicerad 2008-08-31 09:59:03

Hej Gumman! Du låter inte så glad, men det kanske bara är jag som är worried.Hur ska DU klara dej utan varmvatten!! Toapapper!! Igår satt jag i bilkö och blev fruktansvärt nödig. Körde in till kanten, drog ut i skogen....inget toapapper så klart. Tja fuktigt blir det ju...Ha!

Idag ska jag iväg och sjunga. Vädret härhemma är vackert och varmt faktiskt.Sola går förstås inte...men klippa gräs går ju. Bröderna mår bra. Hampus har varit på läger.

Puss på dej, vi skrivs



Kram mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

kat

Har bytt ut resorna ut i världen mot resan i livet tillsammans med min son.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela